MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10 nieuw
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

Cursus Excel 2010   go to : Index  - vorige - volgende
       
Les 10 Basiskennis (2)  
 
Gegevens wijzigen
Wanneer je gegevens hebt ingetypt in een cel en je wilt deze wijzigen, heb je een aantal manieren.
Een eerste manier is de cel te selecteren, en de inhoud te wijzigen in de formulebalk (1).
Een tweede manier is de cel te dubbelklikken. Dit plaatst de cursor in de cel, waar je de tekst kunt wijzigen (2).
Overlappende tekst
Wanneer je gegevens in een cel typt, waarvan de inhoud de breedte van de kolom overschrijdt, dan wordt deze weergegeven in de volgende kolom (1).
Dat is althans wanneer de naastliggende kolom geen gegevens bevat.
Indien deze wel gegevens bevat, zal de inhoud van de eerste cel worden afgebroken (2).
Dit is slechts visueel, wanneer je de inhoud van de cel bekijkt in de formulebalk (3), zie je dat alle inhoud nog aanwezig is.
 
Kolommen en rijen toevoegen/verwijderen
Om een rij in te voegen, rechtsklik je een rijnummer en kies je voor "Invoegen" in het drop-downmenu.
De rij wordt ingevoegd boven de geklikte rij.
Om een kolom in te voegen rechtsklik je een kolomletter, en kies je voor "Invoegen" in het drop-downmenu. De kolom wordt ingevoegd links van de geklikte kolom.
Om rijen of kolommen te verwijderen doe je net hetzelfde, alleen kies je "Verwijderen" in het drop-downmenu. Dat is nogal logisch. Toch?
 
Om meerdere kolommen of rijen in te voegen selecteer je het aantal dat je wilt invoegen, je rechtsklikt deze, en kiest "Invoegen" in het drop-downmenu.
Om meerdere kolommen of rijen te selecteren klik en sleep je de muisaanwijzer over de kolomletters of rijnummers.
Resultaat
 
TIP!!
Wens je nog meerdere kolommen of rijen in te voegen, klik je de F4 toets op je toetsenbord, dit herhaalt de laatst uitgevoerde opdracht.
Hou er wel rekening mee dat de zojuist ingevoegde kolommen of cellen moeten blijven geselecteerd. Want selecteer jij ondertussen een cel, zal Excel de handeling toepassen op de cel, en niet op de kolom(men) of rij(en).
 

Een andere manier om kolommen, rijen of cellen in te voegen is door een cel te rechtsklikken, en te kiezen voor "Invoegen" in het pop-upmenu.

In het dialoogvenster dat verschijnt maak je jouw keuze.
Allen lijken me wel duidelijk.

 

Te onthouden:
Wanneer je een of meerdere kolommen invoegt worden deze aan de linkerzijde van de geselecteerde kolom toegevoegd.
Wanneer je een of meerdere rijen invoegt worden deze boven de geselecteerde rij toegevoegd.
 
 
Index  - vorige - volgende

All courses now available in English:
www.swotster.com

copyright © 2012 - Swotster Ltd - Hong Kong - China