MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10 nieuw
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

Cursus Excel 2010   go to : Index  - vorige - volgende
       
Les 17 Celbereik (3)  
 
Kopiëren en verplaatsen van cellen d.m.v. klikken en slepen

We kunnen de gegevens in Excel verplaatsen en/of kopiëren door de cel(len) te selecteren en te verslepen.
Om de inhoud van cellen te verplaatsen selecteer je eerst de cellen, schuif je met de muisaanwijzer over de zwarte rand van de selectie, wanneer deze wijzigt in een vierdelig pijltje sleep je deze naar de gewenste positie.

Om de inhoud van cellen te kopiëren selecteer je eerst de cellen, hoe de Ctrl-toets op je toetsenbord ingedrukt, schuif je met de muisaanwijzer over de zwarte rand van de selectie, wanneer deze wijzigt in een pijltje en een plusteken, en sleep je deze naar de gewenste positie. Heb je de gewenste positie bereikt, laat je eerst de muisknop los, en pas daarna de Ctrl-toets.
Een andere manier om cellen te kopiëren of te verplaatsen is door middel van de rechtse muisknop.
Selecteer eerst de gewenste cellen, rechtsklik en sleep deze naar de gewenste positie, laat de muisaanwijzer los, en in het pop-menu dat verschijnt kies je de optie dat je wenst te doen, "Verplaatsen " of "Kopiëren".
Om cellen te verplaatsen naar een ander werkblad selecteer je de cellen in het ene werkblad (1), je houdt de Alt-toets op je toetsenbord ingedrukt, en sleept deze naar de tab van het werkblad waarin je deze wil plaatsen (2).
Wanneer dit werkblad opent plaats je deze in de juiste positie (3) en wanneer je deze hebt bereikt, dan pas laat je de muisknop los (4).
Wanneer je de gegevens wil kopiëren naar een ander werkblad doe je net hetzelfde, alleen hou je ook de Ctrl-toets op je toetsenbord ingedrukt.
 
Wanneer je cellen wil verplaatsen tussen "bestaande" cellen, hou je de Shift-toets op je toetsenbord ingedrukt terwijl je deze sleept.
Een grijze lijn (1) verschijnt op de positie naar waar de cellen worden verplaatst.
Laat de muisknop los wanneer je de gewenste positie hebt bereikt (2).
Hetzelfde voor kolommen.
Wens je een kolom te verplaatsen selecteer je eerst de kolom, hou je de Shift-toets op je toetsenbord ingedrukt, en sleep deze naar de gewenste positie.
Sleep je deze met de rechter muisknop ingedrukt, opent er een pop-upvenster waarin je kunt kiezen of je deze wil "verplaatsen" of "verplaatsen en kopiëren" (1).
Wanneer je echter de rechter muisknop gebruikt om kolommen te verplaatsen zie je geen grijze lijn tussen twee kolommen, maar een kolom die wordt geselecteerd (2).
De "Verplaatste" kolom wordt aan de linkerzijde van deze kolom geplaatst.
 
 
Index  - vorige - volgende

All courses now available in English:
www.swotster.com

copyright © 2012 - Swotster Ltd - Hong Kong - China