MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10 nieuw
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

Cursus Excel 2010   Index  - vorige
       
Les 87 Excel en Word  
 
Kopiëren en plakken als link
Wanneer we gegevens uit ons Excelbestand kopiëren naar een Word-document als link, zal deze worden bijgewerkt wanneer we dit wijzigen in ons Excelbestand.
Om gegevens uit ons Excelbestand te kopiëren als link, selecteren we eerst het Bereik in Excel.
Vervolgens klikken we de knop "Kopiëren", of klikken Ctrl + C op ons toetsenbord.
We openen ons Word-document, en klikken het naar benedenwijzend pijltje onder de knop "Plakken".
In het pop-upmenu kies je de derde optie "Koppelen en bronopmaak behouden" of de vierde optie "Doelstijlen koppelen en gebruiken"
 
De informatie die wordt ingevoerd in het Word-document is gelinkt met ons Excelbestand, wat betekent dat elke wijziging die we uitvoeren in het Excelbestand, zal ook worden gewijzigd in ons Word-document.
 
Importeren van een tekstbestand in Excel
Excel laat ons toe gegevens te importeren uit Word.
Als voorbeeld heb ik een Word-document met verschillende leden, maar later besef ik dat ik deze lijst beter in Excel had gemaakt.
Moet ik dan alles overtypen? Neen.
We kopiëren alles naar Excel.

Maar voor we dit kunnen doen moeten we ons Word-document opslaan als tekstbestand.
Dus klik je de knop "Bestand" in je Word-document, en klik je "Opslaan als..." in het drop-downmenu.
Sla het bestand op als .txt bestand.

 
Open het Excelbestand, en klik de knop "Van tekst" in het lint onder het tabblad "Gegevens".
In het dialoogvenster dat verschijnt navigeer je naar het zojuist opgeslagen txt-bestand, je selecteert het, en je klikt de knop "Importeren".
Dit start de wizard "tekst importeren".
In de eerste stap van de Wizard is het vak "Gescheiden" geselecteerd, dus hoeven we enkel de knop "Volgende" te klikken.
In stap 2 van de Wizard selecteer ik het selectievakje "Komma". In dit geval is het mooi meegenomen dat mijn gegevens in het Word-document waren gescheiden met een komma. Is dit bij jou niet het geval kan je steeds een ander scheidingsteken selecteren, of er een typen in het vak "Overige".
Klik de knop "Volgende".
 
En in de laatste stap, stap drie, klik je de knop "Voltooien".
 
In het volgende venster geef je in waar je de gegevens wil hebben, en klik je de knop OK
Dit plaatst alle gegevens uit het Word-document in verschillende cellen van het Excelbestand, zonder ook maar een letter te hebben getypt.
 
Index  - vorige

All courses now available in English:
www.swotster.com

copyright © 2012 - Swotster Ltd - Hong Kong - China