MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 
>

 

Tips Excel   go to : Index
       

Tip 060

   
Deze Tip werd geschreven door mezelf.
 
Het gebied Rapportfilter in een draaitabel
Over één gebied in onze draaitabel heb ik het nog niet gehad, nameljk het gebied "Rapportfilter".
Klik hier om het bestand te downloaden.
 

Eerst dit even terzijde.
Wanneer je de extra kolom en extra rij met de Eindtotalen, die automatisch worden toegevoegd aan een draaitabel, liever niet ziet, klik je de knop "Eindtotalen" in het lint (A), en selecteer je de optie die je wenst. Alle opties zijn overduidelijk, en hoeven verder geen uitleg.

We gaan verder met het gebied "Rapportfilter" (1).

 
Wanneer we hierin een veld in plaatsen, bijvoorbeeld het veld "Klant" (1), dan kunnen we door te klikken op het naar benedenwijzend pijltje (2) in de draaitabel, filteren op de verschillende klanten.
 
Dus klik het naar benedenwijzend pijltje, en klik de selectievakjes van de klant, of klanten waarvan je de resultaten wil zien.
Klik OK wanneer je klaar bent.
 
Resultaat.
Enkel de cijfers worden weergegeven voor de klantan die we hadden geselecteerd.
 

In Excel 2010 hebben we hier de optie "Slicer". En ik moet eerlijk toegeven, dit is een hele verbetering.
Om een of meerdere "slicers" toe te voegen klik je de knop "Slicer invoegen" in het lint onder het tabblad "Opties".

Dit opent het slicer venster waarin we al onze velden terugvinden.
Selecteer in dit venster alle velden waarop je wil filteren.
Niet panikeren, je kunt op elk moment slicers toevoegen.
Klik de knop OK wanneer je klaar bent.

 
Een slicer-venster verschijnt (1) met al de records uit deze kolom. In dit geval alle klanten.
Wens je nu te filteren, klik je de klant in dit venster waarvan je de cijfers wil bekijken.
Wens je de cijfers van meerdere klanten te bekijken, hou je de Ctrl-toets op je toetsenbord ingedrukt, terwijl je deze klikt.
 
Heb je meerdere slicer-vensters geopend, kun je in elk van deze vensters filteren.
Het eige wat je hiervoor hoeft te doen, is de velden te selecteren in de verschillende slicer-vensters.
 
Om een slicervenster te verwijderen, selecteer je het venster, en klik je de Delete-toets op je toetsenbord.
 
Heb je in een bepaalt slicer-venster gefilterd (A), dan worden in de overige slicer-vensters de namen waarvoor geen gegevens beschikbaar zijn, licht transparant (1), en kunnen we deze ook niet meer selecteren.
Logisch. Toch?
Wanneer er geen gegevens zijn, moeten we hierop ook geen filter toepassen.
 
Ter informatie: GratisCursus.be denkt aan zijn cursisten, denk ook aan GratisCursus.be
 
>
Index

copyright © 2012 - gratiscursus.be

>