MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 
>

 

Tips Excel   go to : Index
       

Tip 070

   
Deze Tip werd geschreven door mezelf.
 
Sorteren op aangepaste lijst
Onlangs kreeg ik de vraag van Hermine en Jozef of je kunt sorteren, anders dan van A naar Z, of hoog naar laag.
In deze tip leg ik jullie uit hoe je dit doet.
Klik hier om het bestand te downloaden.
 
In de meeste gevallen sorteren we dus van A naar Z of omgekeerd.
Maar wat doe je wanneer je wil sorteren op andere criteria.
Bijvoorbeeld de naam van de Provincie, maar niet van A naar Z of omgekeerd, maar op de rangschikking die jij zelf verkiest.
 

Hiervoor maken we eerst een aangepaste lijst.
Met andere woorden, een lijst waarop wij willen sorteren.

Plaats hiervoor de cursor in de tabel, maakt niet uit waar, en klik de knop "Sorteren" in het lint.
Ter informatie, de knop "Sorteren" vind je onder het tabblad "Gegevens".

 
Dit opent het dialoogvenster "Sorteren".
In de sectie "Volgorde" kies je "Aangepaste lijst".
 
In het dialoogvenster "Aangepaste lijst" typ je de lijst waarop je wenst te sorteren.
We scheiden de verschillende gegevens door een komma gevolgd door een spatie.
En klikken de knop "Toevoegen", en klikken de knop OK.
De lijst waarop wij wensen te sorteren, is nu toegevoegd en klaar voor gebruik.
 
Terug in het Excel-document klikken we opnieuw de knop "Sorteren" in het lint.
En in het dialoogvenster "Sorteren" kies je als Kolom "Provincie", en als Volgorde "Aangepaste lijst".
 
Zoals je opmerkt is het lijstje dat we eerder hebben aangemaakt, toevoegd aan de lijst met "Aangepaste lijsten".
Selecteer deze, en klk de knop OK
 
Klik nogmaals de knop OK om het dialoogvenster "Sorteren" te sluiten.
 
Onze gegevens zijn nu gesorteerd op de manier die jij verkiest.
Eerst Oost Vlaanderen, dan Antwerpen, dan Limburg, en dan West Vlaanderen
 
Ter informatie: GratisCursus.be denkt aan zijn cursisten, denk ook aan GratisCursus.be
 
>
Index

copyright © 2012 - gratiscursus.be

>