MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10 nieuw
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

Cursus Flash CS4   go to : Index - vorige - volgende
       
Les 36 Basiskennis Animatie (7)  
 
Klassieke tween
Een klassieke tween is een tween zoals deze werden gemaakt in eerdere versies van Flash.
Voor deze tween maak je gebruik van een beginhoofdframe en een eindhoofdframe.
Om een klassieke tween toe te voegen rechtsklik je het beginhoofdframe, en kies je "Klassieke tween maken" in het drop-downmenu.
De laag waarop een klassieke tween is toegepast krijgt een paarse achtergrondkleur, met daarin een zwarte pijl.
In een klassieke tween is de bewegingseditor niet beschikbaar.
Het enige waar je in beperkte mate opties kunt instellen voor de tween is het eigenschappenvenster.
Allen lijken me wel duidelijk.
 
Voorinstellingen voor beweging
In Flash hebben we een aantal animaties die we vinden onder het venster "Voorinstellingen voor beweging".
Deze animaties kunnen we toevoegen aan elk filmclipsymbool.

Klik de knop "Venter" in de menubalk, en kies "Voorinstelling voor beweging" in het drop-downmenu.

Dit opent het venster, wat had je gedacht, juist, "Voorinstelling voor beweging".
In het venster "Voorinstelling voor beweging" hebben we twee mappen.
Eén map, "Standaardvoorinstellingen" met 32 vooraf ingestelde animaties, en één map "Eigen voorinstellingen" waarin we onze zelf gemaakte animaties kunnen opslaan.

Wens je een standaardvoorinstelling toe te voegen aan het symbool in de tijdlijn, selecteer je eerst dit symbool, je klikt het pijltje naast de map "Standaardinvoorstellingen", je selecteert één van de animaties in het lijstje, en je klikt de knop "Toepassen".
Makkelijk, niet?

Wens je een zelfgemaakte tween op te slaan in de map "Eigen voorinstellingen", maak je eerst de tween in de tijdlijn.

Je rechtsklikt deze tween, en je kiest "Opslaan als voorinstelling voor beweging..." in het pop-upmenu.

Je bewegings-tween wordt opgeslagen in deze map en kun je vanaf dan op elk symbool in elk bestand toepassen.

Wens je een tween te verwijderen uit de lijst, selecteer je de tween, en klik je het vuilbakicoon.
Enkel zelfgemaakte tweens kunnen worden verwijderd.
 
 
Index - vorige - volgende

All courses now available in English:
www.swotster.com

copyright © 2012 - Swotster Ltd - Hong Kong - China