MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10 nieuw
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

Tips Gmail geschreven door Mario Kicken go to : Index
       
Tip 067 Maak van een e-mail een afspraak

 

In vorige tip legde ik je uit hoe je op een eenvoudige manier van een e-mail een taak maakte.
Aan die taak kon je dan een deadline koppelen, wat dan weer op zijn beurt werd gekoppeld aan Google Agenda.
 
De samenwerking tussen Gmail en Google Agenda gaat zelfs verder: je kan ook een e-mail als afspraak aanmaken.
  1. Open de e-mail
  2. In de menubalk klik je op de knop “Meer”
  3. Daar kies je nu voor “Afspraak maken”.






  4. Gmail opent een nieuw tabblad en neemt alle info uit de mail
    over in je afspraak
 
 
  1. Natuurlijk ben je vrij om nog details aan te passen of aan te vullen. Zo kan je nog bijkomende mensen uitnodigen, een locatie toevoegen, bijlages aan de afspraak koppelen, …
  2. Wanneer je klaar bent klik je bovenaan op de rode “Opslaan”knop.
 
  1. Handig is dat nu Google Agenda vraagt om een uitnodiging van je afspraak naar de gasten te sturen.
 
  1. Bovenaan je agenda verschijnt een bevestiging
 
  1. De gasten ontvangen een e-mail met alle info. Ze kunnen ook aangeven of ze al dan niet aanwezig zullen zijn.
 
  1. Als organisator van de afspraak krijg je dan een e-mailbevestiging en zie je welke gasten aanwezig zullen zijn.
  1. Handig vind ik ook dat als jij de afspraak wijzigt, de gasten meteen via e-mail op de hoogte worden gebracht.
 
Extra:
Je kan ook via “E-mailen aan gasten” alle genodigden snel een bericht sturen. Dat berichtje (lees: update) wordt dan bijgevoegd aan de afspraak. Zo worden alle conversaties aan de afspraak toegevoegd en behoud je een duidelijk overzicht.
 
Heb je vragen over deze tip, mail me
 
 
 
 
Index
 
 

All courses now available in English:
www.swotster.com

copyright © 2012 - Swotster Ltd - Hong Kong - China