MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10 nieuw
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

Cursus Google Analytics go to : Index - Vorige - Volgende
       
Les 2 Accounts, Profielen en Property's  
 
Het verschil tussen een Account, een Property en een Profiel

Door te klikken op het naar benedenwijzend pijltje (1) naast de tekst "Alle accounts" krijgen we een overzicht van de verschillende Google Analytics Accounts.
Onder deze vinden we de Property's en onder deze de Profiel(en).
Een account is een verzameling van profielen.
Een profiel is een verzameling van regels en filters waarmee we rapporten definiëren.
Door te klikken op de + icoontjes (2) kun je deze lijsten ontvouwen.
Accounts of Property's gebruiken we wanneer we rapporten van verschillende websites willen bekijken.
De één gebruikt liever verschillende accounts, de ander verschillende Property's. Aan jou de keuze.
Wanneer gebruiken we verschillende profielen?
Het meest voor de hand liggende antwoord is, wanneer je verschillende filters op een vrij vlugge manier wil bekijken.
Om een rapport te bekijken, klik je de blauwe profielkoppeling (3).

 
Ben je reeds in een Rapport beland, dan kun je nog steeds het rapport wijzigen door te klikken op het naar benedenwijzend pijltje, en een ander profiel te kiezen.
 
Extra profiel aanmaken
Om een nieuw profiel aan te maken klik je de knop "Beheerder" in de menubalk (1).
Klik vervolgens de knop "Nieuw profiel" (2).
 
Dit opent het venster "Nieuw profiel".
Geef het profiel een naam, en klik de knop "Profiel maken".
 
Zoals je zal zien in het volgende venster, is het profiel aangemaakt (1).
Gebruik het JavaScript onder het tabblad "Trackingcode" (2) op de pagina's waarvoor je dit rapport wenst te gebruiken.
 
Wanneer we dit profiel nu bekijken in Google Analytics, dan zien we onder andere dat we 0 bezoekers hebben gehad.
Dit kan ook niet anders, want de JavaScript-code voor dit profiel is nog aan geen enkele pagina toegevoegd.
 
Property aanmaken
Om een extra Property aan te maken klikken we de knop "Beheerder" in de menubalk (1), en klik je de Accountnaam (2).
 
Geef de Property een naam.
Geef deze eventueel het adres van de website die je wenst te volgen.
Dit is louter informatief, hiermee kun je natuurlijk geen andere website volgen.
Selecteer een tijdzone en klik de knop "Property maken".
 
Ook wanneer je een nieuwe Property hebt aangemaakt en je wil deze gebruiken, moet je ook deze JavaScript-code toevoegen aan je webpagina's.
 
Dit was slechts een kleine uiteenzetting hoe alles is opgebouwd in Google Analytics, in de loop van de verschillende lessen wordt alles wel duidelijk hoe het werkt.
 
 
Index - Vorige - Volgende

All courses now available in English:
www.swotster.com

copyright © 2012 - Swotster Ltd - Hong Kong - China