MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10 nieuw
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

 
Cursus Google Analytics go to : Index - Vorige - Volgende
         
  Les 7 Gedetailleerde rapporten (2)  
 
Gegevens filteren
We hebben de mogelijkheid gelijk welk rapport te filteren.
Als voorbeeld heb ik in onderstaande afbeelding van een rapport dat me het aantal bezoekers weergeeft per taal.
Zoals je opmerkt in het rapport heb ik drie verschillende Nederlandse. Dit komt onder andere doordat verschillende Browsers het Nederlands rapporteren op verschillende manieren.
De een zal het rapporteren als nl, de ander als nl-nl of als nl-be.
Om alle nl-bezoekers weer te geven, en enkel de nl-bezoekers typ je in het zoekvak nl, en klik je de Entertoets op je toetsenbord, of klik je het icoontje.
 
Dit zal enkel en alleen de bezoekers met een Nederlandse locatie weergeven. Dus ook de Vlamingen.
Vanaf hier kun je de verschillende locaties klikken (1) om deze individueel te bekijken.
 
Standaard geeft deze het tabellenrapport weer.
 
Maar ook deze weergave kun je aanpassen door een ander type rapport te kiezen.
Bijvoorbeeld het rapport "Vergelijking".
En wat leert ons dit rapport?
Dat bezoekers met de Browser Opera en Safari het reeds voor bekeken houden na één pagina.
Dit zijn dan ook twee Browsers die het meest worden gebruikt door Mac-gebruikers.
 
Dit lijkt misschien allemaal weinig interessant, maar toch.
Wanneer we het rapport bekijken van een lijst met organische zoekwoorden, dan weet je meteen ook met welke zoekwoorden het meeste naar je site is gezocht, en vooral met welke zoekwoorden de bezoeker langer verblijft op je site.
En we weten allemaal dat het heel wat centjes kost bij Google om op bepaalde zoekwoorden tussen de adverteerders te staan, dus bovenaan de resultaatpagina van Google.
Dus weet je meteen ook op welke zoekwoorden je de nadruk moet leggen, wanneer je reclame maakt met Google Adwords.
 
 
 
Index - Vorige - Volgende

All courses now available in English:
www.swotster.com

copyright © 2012 - Swotster Ltd - Hong Kong - China