MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 
>

 

 
Cursus Google Analytics go to : Index - Vorige - Volgende
         
  Les 10 Rapporten (1)  
 
Bezoekersrapport
Zoals we allen nu wel al zullen weten, hebben we aan de rechterzijde van het venster verschillende rapporten die verdeeld zijn in verschillende secties (1).
Deze secties zijn op hun beurt nog eens verdeeld in sub-secties (2), en deze sub-secties zijn nog eens verdeeld in sub-sub-secties (3).
Is er een sectie geselecteerd, dan vinden we deze sub-secties en sub-sub-secties terug onderaan het venster.
 
Klik je op een sub-sectie en vervolgens op een sub-sub-sectie dan kunnen we een nog betere analyse maken van de in dit geval de bezoekers.
Bijvoorbeeld.
Ik klik in de sub-sectie op "Land/gebied", en vervolgens in de sub-sub-sectie op Netherlands, welke toch de meeste van mijn bezoekers genereerd, deze zijn trouwens ook met veel meer.
 
Dat brengt dit ons op een pagina waar we de kaart van Nederland zien, en onderaan het bezoekersaantal per regio.
Hoe donkerder het gebied is ingekleurd op de kaart, hoe meer bezoekers dit gebied heeft opgebracht.
 
Wens je een tweede dimensie toe te voegen, bijvoorbeeld wil je weten vanwaar deze komen in Nederland, dan klik je het naar benedenwijzend pijltje naast het vak "Secundaire dimensie" en maak je jou keuze in het drop-downlijstje.
In dit voorbeeld kies ik als tweede dimensie "Plaats", dan worden me de steden van de bezoekers getoond.
Zoals je kunt zien levert de stad Amsterdam me het meest aantal bezoekers, maar blijven deze uit Rotterdam het langste op mijn site.
Dit kan betekenen dat de Rotterdammers langer nodig hebben om iets te begrijpen, of dat deze meerdere pagina's bezoeken.
Dat ze meer pagina's bekijken wordt duidelijk in deze in deze tabel.
Staat dit in verhouding met de gemiddelde bezoekduur? Dat is nog maar de vraag.
 
Dit kunnen we misschien verder analyseren met een ander rapporttype.
Ik kies hiervoor het type "Vergelijken", en stel de opties "Bezoeken" en "Bouncepercentage" in.
Dit geeft me al een heel ander beeld van het surfgedrag van onze bezoekers.
Meer dan 14% boven het gemiddelde van de Amsterdammers zijn weg na het bezoeken van één pagina, terwijl bij de Rotterdammers minder dan 5% onder het gemiddelde weg is na het bezoeken van één pagina.
Wat kun je hieruit afleiden?
De Amsterdammers snappen er helemaal niks van, en druipen af na het bezoek van één pagina.
Maar de Rotterdammers zijn leergierig en willen het koste wat kost snappen.
 
Dit wordt ook duidelijk wanneer we het aantal pagina's per bezoek bekijken.
De Rotterdammers bekijken meer pagina's dan de Amsterdammers.
 
 
Index - Vorige - Volgende

copyright © 2012 - gratiscursus.be

>