MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10 nieuw
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

v
Cursus SketchUp   Index - vorige
       
Les 48 Foto overtrekken (2)  
 
Achterzijde
Zoals je wel is opgevallen is onze computer niet zo hoekig dan onze kubus.
Niet getreurd, je kunt dit bijstellen, "fine tunen" noemen ze dit, met de gereedschappen in de gereedschapbalk.
Dit is slechts een voorbeeld, dus het "fine tunen" laat ik voor wat het is.

We gaan verder met de tweede foto, de achterzijde.
We draaien eerst onze figuur met het gereedschap "Beeld draaien".

In het dialoogvenster "Overtekenen" klik je het icoontje met het plusteken.
Je selecteert de tweede foto op je computer, in dit geval de achterzijde van de computer, en klikt de knop "Openen".

Dit importeert de tweede foto van de computer.
Hiermee doen we juist hetzelfde dan bij de eerste.
Rode as bepalen, groene as bepalen en het beginpunt van de schets bepalen.
Het enige verschil is het bepalen van het beginpunt van de schets. Deze bevindt zich nu aan de andere zijde.
Teken de kubus.
En klik de knop "Texturen projecteren vanaf foto" in het dialoogvenster.
SketchUp zal je de vraag stellen of je de bestaande materialen wil overschrijven.
Klik de knop "ja".

En dit geeft ons de achterzijde van de kubus met de foto als textuur.
Wanneer je nu met het gereedschap "Beeld draaien" het beeld draait, zul je zien dat zowel de voor- als achterkant gevuld zijn met het textuur van de foto.

En wat hebben we nu, twee scènes waarmee we een animatie kunnen maken.
Nog een tip, verwijder in elke scène het vinkje voor de tekst "Foto" bovenaan in het venster "Foto overtrekken". Dit zal de foto uit de achtergrond verwijderen.

Mocht jij nog een derde foto hebben, bijvoorbeeld van de bovenkant, dan herhaal je al deze handelingen.

Ik heb deze niet, dus voor mij zit deze les, en deze cursus erop.
Mochten de Nederlanders me niet begrijpen: "Het is gedaan".
 
Index - vorige

All courses now available in English:
www.swotster.com

copyright © 2012 - Swotster Ltd - Hong Kong - China