MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 
>

 

Cursus OneNote 2010 go to : Index - vorige - volgende
       
Les 2  
 
2. Het aanmaken van een notitieblok (Deel 1).

Je kunt diverse notitieblokken maken. In voorgaande afbeelding op de vorige pagina staan er vier, Persoonlijk, Word 2010, OneNote 2010 en Windows 7. Nu we de onderdelen hebben doorgenomen gaan we een nieuw notitieblok maken. Klik hiervoor op Bestand en daarna op Nieuw.

 

We krijgen drie mogelijkheden aangeboden om het notitieblok op te slaan.
De eerste is op het Web. Dit kan als je een Windows Live-ID hebt. De tweede optie is op het Netwerk. Deze optie is de meest waarschijnlijke. Opslaan op het netwerk betekent o.a. ook dat er back-ups van gemaakt worden.

De laatste mogelijkheid is op je computer. Zetten we de muis op de optie netwerk dan verschijnt het volgende menu:

 

We zien aan het menu dat het notitieblok opgeslagen wordt op het netwerk. De naam van het notitieblok is Excel 2010. Het notitieblok is opgeslagen onder gedeelde documenten in dit geval. Na geklikt te hebben op Notitieblok maken verschijnt de volgende melding:

>
Je hebt nu de mogelijkheid een koppeling te sturen naar personen die toegang moeten heb-ben naar het notitieblok.

Klik dan op Een koppeling verzenden via E-mail. Wil je dit niet dan klik je op Nee, bedankt. Klik je op Een koppeling verzenden via E-mail. Dan verschijnt het volgende scherm:

 

In het bericht wordt een link geplaatst naar het notitieblok. Nu kun je het naar diegenen sturen die er in kunnen kijken en eventueel hun notities toevoegen. Is dit gebeurd dan zie je links dat er een notitieblok bij is gekomen.
We zien in het nieuwe notitieblok dat er 1 sectie is aangemaakt met de naam Nieuwe sectie 1. Door rechts te klikken op de sectie krijgen we het volgende menu:

We kunnen de sectie nu ook gelijk een naam geven: Verzameling van artikelen.

Rechts staan de pagina’s. Er is er maar 1 en die heet standaard: Naamloos. Om de naam aan te passen klik je op de pagina in het pagina naamvak en typje daar de naam.

 
We gaan verder in de volgende les
 
 
Index - vorige - volgende

copyright © 2012 - gratiscursus.be

>