|
|
|
|
Tips Photoshop |
|
go to : Index |
|
|
|
|
Tip 146 |
|
|
Deze Tip werd geschreven door mezelf
|
|
3D oog - Deel 2 |
Dit vult het bestand met "Vezels" (1).
Klik opnieuw de knop "Filter" (2) in de menubalk, kies deze maal "Vervorm" (3), en klik
Poolcoördinaten (4). |
|
|
Selecteer het selectievakje "Rechthoekig naar polair" en klik de knop OK. |
|
|
Vervolgens selecteren we enkel het midden van de afbeelding met het gereedschap "Ovaal selectiekader".
De buitenkant van de afbeelding hebben we niet nodig, want wat we gaan maken is de kleur van het oog en de pupil. Dus volgens mij is dit nog altijd rond, en niet vierkant.
Ter informatie:
Om een perfecte cirkel te tekenen die begint in het middelpunt, hou je de Shift-toets ingedrukt, klik en sleep je met de muisaanwijzer, en klik je dan, en dan pas, de Alt-toets op je toetsenbord. |
|
|
Maak vervolgens van deze selectie een nieuwe laag.
Klik hiervoor de sneltoetscombinatie Ctrl + J op je toetsenbord. |
|
|
De weergave van de vorige laag kun je nu verbergen door het oogicoontje te klikken (1).
Vervolgens selecteer je terug de laag met de pupil in spé (2), en vergrendel je hiervan de transparante pixels door het knopje "Transparante pixels vergrendelen" te klikken (3). |
|
|
Klik vervolgens de knop "Filter" (1) in de menubalk. Kies "Vervagen" (2) in het drop-downmenu, en klik "Radiaal vaag" (3). |
|
|
In het dialoogvenster dat verschijnt stel je de hoeveelheid in op 30%, en kies je "Zoomen" als "Methode".
Klik de knop OK. |
|
|
Ter informatie: GratisCursus.be denkt aan zijn cursisten, denk ook aan GratisCursus.be |
>
|
|
|
We gaan verder in het volgende deel |
|
Deel 1 - Deel 2 - Deel 3 - Deel 4 |
|
Index |