MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

 
  Tips Photoshop   go to : Index
         
  Tip 171    
Deze Tip werd geschreven door mezelf
 
3D-licht - Deel 1
In deze tip toon ik jullie op vraag van Evy hoe je een 3D-licht kunt maken.
Voor deze tip heb je een extended versie van Photoshop nodig.
Maar dat zal iedereen nu wel al weten.

Wens je de bestanden uit deze tip te ontvangen, klik hier.

 
We beginnen met het openen van een nieuw document, grootte 500X500 pixels, en een zwarte achtergrond. (1)
Klik vervolgens de knop "Nieuwe laag maken" (2).
Klik vervolgens de knop 3D in de menubalk (3), kies "Nieuwe vorm van laag" en klik "Cilinder".
Dan hebben we dit:
 
Vervolgens openen we het 3D venster.
Klik hiervoor "Venster" (1)in de menubalk, en klik "3D".
Dit opent het 3D-venster (2).
Selecteer het "Netten"-icoontje (3).
Dit geeft ons voor elk van de oppervlakken van de cilinder een vlak, eigenlijk een net, dat we kunnen bewerken (4).
Je hebt het bovennet, het ondernet en het cilindernet.
 
Een bovennet en een ondernet hebben in dit voorbeeld niet nodig, dus deze schakelen we uit door de respectievelijke oogicoontjes te klikken 1).
Dit geeft ons enkel de mantel van de cilinder weer (2).
Het is deze mantel die we gaan voorzien van een structuur.
Weke structuur?
Wel als we deze maken uit strepen of iets wat er op lijkt, en we passen deze toe op onze mantel en we weten dat onze mantel rond is, dan hebben we cirkels. Toch?
We zien wel.
 
Selcteer het derde icoontje "Materialen" (1) in het venster 3D.
Klik de map naast het vak "Dekking" (2), en kies "Nieuwe structuur" (3) in het pop-uplijstje.
Dit hadden we ook al eens gezien in de vorige tip.
 
In het venster dat verschijnt geef je dezelfde afmetingen in als je bestand, 500500 pixels dus, en klik je de knop OK.
 
 
 
We gaan verder in het volgende deel
 
Deel 1 - Deel 2 - Deel 3 - Deel 4
 
Index

All courses now available in English:
www.swotster.com

copyright © 2012 - Swotster Ltd - Hong Kong - China