MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

Cursus Photoshop 3D go to : Index - Vorige - Volgende
       
Les 7 Secundaire 3D-weergave  
 
Het gebruiken van
We gebruiken het venster "Secundaire 3D-weergave" om verschillende 3D-objecten uit te lijnen.
Het eerste wat we moeten doen is de 3D-lagen samenvoegen.
Selecteer de 3D-lagen die je wenst samen te voegen.
Klik de knop 3D, en kies "3D-lagen samenvoegen"

In dit voorbeeld wil ik beide 3D-objecten in het midden en op het grondvlak plaatsen.
Het eerste wat ik doe is de donut op het grondvlak plaatsen, en centreren.
Selecteer de laag donut in het 3D-deelvenster.
Selecteer één van de gereedschappen "Verplaatsen" in de optiebalk, en sleep de donut in het midden.

 
Navigeer tussen de verschillende weergaven van het "Secundaire 3D-weergave"-venster door het naar benedendwijzend pijltje te klikken en een weergave te kiezen in het lijstje.
 
Klik de knop "Primaire en secundaire weergave wisselen" om de verschillende weergaves in de twee vensters te wisselen.
Door het steeds wisselen van weergave in het secundaire venster, en het wisselen van primaire en secundaire weergave, wordt het eigenlijk een makkie het object op de gewenste plaats te krijgen.
 
Het tweede object, de bal, wil ik in het midden van de donut.
Selecteer het 3D-deelvenster, en selecteer de laag "Bal".
Kies de weergave "Boven" in het secundaire venster.
Sleep met de pijlpunt van de X-as de bal in het horizontale middel van de donut.
 
Hetzelfde maar dan met de pijlpunt van de Y-assleep je de bal in het verticale middel van de donut.
 
Wat we nu nog moeten doen is de bal op het grondvlak plaatsen.
Fluitje van een cent.
Selecteer het deelvenster "Eigenschappen", kies het tabblad "Coördinaten", en klik de knop "Verplaatsen naar grond".
 
Welke cameraweergave we ook bekijken, de bal en de donut zijn netjes uitgelijnd.
Op de grond en in het midden.
 
 
Index - Vorige - Volgende
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

All courses now available in English:
www.swotster.com

copyright © 2012 - Swotster Ltd - Hong Kong - China