MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

Cursus Photoshop CS5   go to : Index - vorige - volgende
       
Les 84 Marionet verdraaien (3)  
 
Punten plaatsen, verplaatsen en verwijderen
Om een punt te plaatsen, klik je in het object op de plaats waar je het punt wil plaatse. Dit had ik je reeds verteld.
Om een punt te verwijderen, selecteer je het punt en klik je de Delete-knop op je toetsenbord.
Een tweede manier om een punt te verwijderen is dit te rechtsklikken, en te kiezen voor "Punt verwijderen" in het pop-upmenu.
Om alle punten te verwijderen rechtsklik je ergens in de afbeelding, en kies je "Alle punten op object verwijderen" in het pop-upmenu.
Wanneer je een of meerdere punten verwijderd, wordt het object terug in zijn oorspronkelijke vorm geplaatst.
Dat wil zeggen.
Verwijder je een punt, dan wordt het object in de vorm geplaatst die je had voor je met dat punt hebt gesleept.
Verwijder je alle punten, dan wordt het object terug in zijn oorspronkelijke vorm geplaatst.
Je plaatst punten op de plaatsen die je wil verplaatsen, maar je plaatst ook punten op de plaatsen die je niet wil verplaatsen.
Het is allemaal nogal moeilijk uit te leggen, maar bekijk het ongeveer zo.
Wanneer je jou hand beweegt naar boven, beweegt niet alleen je hand, maar ook je onderarm, je bovenarm en je schouder.
 
Wens je dat er bepaalde delen van het object niet worden uitgerokken wanneer je een ander punt verplaatst, plaats dan op die positie ook een punt.
 
Wens je meerdere punten te selecteren, hou je de Shift-toets op je toetsenbord ingedrukt, terwijl je de verschillende punten klikt.
In onderstaand voorbeeld wordt het verschil duidelijk.
Heb ik enkel het punt geselecteerd in de knie, en klik en sleep ik met dit punt, dan wordt het been uitgerokken, maar blijft de voet op zijn plaats staan (1).
Selecteer ik echter het punt in de knie en in de voet, dan wordt de voet mee verplaatst, wanneer ik het been uit rek (2).
 
Punten draaien

Om een punt, en daarbij de inhoud, te verdraaien, hou je de Alt-toets op je toetsenbord ingedrukt, terwijl je het punt klikt en sleept. Zoals je zult zien verschijnt er een draaicirkel op de plaats van het punt.
Eventueel kun je de draaihoek instellen in het vak "Roteren" van de optiebalk.

Wens je dat Photoshop beslist welke hoek je moet draaien, stel je het vak "Vast" in op "Automatisch".

 
Modus instellen
Standaard staat de modus ingesteld op "Normaal".
 
Onbuigzaam zal de hoeken weergeven als meer "hardere hoeken". Dit wordt meer gebruikt wanneer je bijvoorbeeld een houten object aan het vervormen bent.
Vervormen zal de vervormde delen weergeven in proportie.
 
Je moet deze modi maar eens proberen, dan zie je het resultaat.
 
Het Net
Door het verhogen van de pixels voor het Net, kun je de randen van het object verzachten en kun je de verdraaiing van de punten wijzigen.
Het omgekeerde is ook waar.
Door het verminderen van de pixels voor het Net, zal de rand rond het object verharden, en zullen er sommige punten zelfs verdwijnen.
Het zal zelfs zo hard worden dat er verschillende delen en punten van het object worden verwijderd.
Zo zie je bijvoorbeeld in onderstaande afbeelding, wanneer ik het Net instel op zijn minimum waarde, welk -20 is, dat er nog weinig overblijft van het object, en dat alle punten zijn verdwenen.
 
 
 
Index - vorige - volgende

All courses now available in English:
www.swotster.com

copyright © 2012 - Swotster Ltd - Hong Kong - China