MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

Cursus Photoshop CS5   go to : Index - vorige - volgende
       
Les 85 Marionet verdraaien (4)  
 
Dichtheid
Wanneer je een punt plaatst te dicht bij een ander punt, kun je wel eens het bericht krijgen dat je daar geen punt kunt toevoegen.
 
Om dit op te lossen klik of een ander punt in het object, of je klikt de optie "Dichtheid" in de optiebalk.
Kies "Meer punten" in het drop-downmenu.
 
Dit laatste zal het aantal driehoekjes in het Net verhogen, waardoor we meer punten kunnen toevoegen.
Hieronder zie je de drie verschillende dichtheden.
Wanneer je de dichtheid instelt op "Minder punten" kun je reeds ingestelde punten verliezen.
Hou daar rekening mee.
 
Nog een tip.
Wens je de verschillende punten te verbergen, hou je de H-toets op je toetsenbord ingedrukt.
Wanneer je deze loslaat, zullen de punten opnieuw verschijnen.
 
Puntdiepte
En tenslotte hebben we nog de puntdiepte.
Hiermee bepalen we de rangorde van het punt.

Een voorbeeld maakt dit duidelijk.
Ik heb een hand met vijf vingers.
Elk van deze vinger heeft zijn twee punten.
Klik en sleep ik de wijsvinger over de middenvinger...

 

dan wordt deze geplaatst over de middenvinger.
Klik ik de knop "Puntdiepte" met het naar onderwijzend pijltje in de optiebalk, dan wordt de wijsvinger onder de missenvinger geplaatst.
Klikken op de knop met het naar bovenwijzend pijltje, doet net het omgekeerde natuurlijk.

Voor alle duidelijkheid. Het is de rangorde van het punt dat je bepaalt, niet van de vinger.
Dit betekent dat wanneer een vinger lang genoeg is, een en dezelfde vinger eens onder de andere vinger kan gaan, en eens boven de andere vinger kan gaan.
Je moet maar wat proberen.

 
Dit was het voor de opties van de functie "Marionet verdraaien". In de volgende les gaan we eens zien hoe we deze functie kunnen gebruiken met tekst.
 
Op tekst
Net hetzelfde kun je doen op tekst.
Maak van je tekstlaag een slim object.
Dit moet niet, maar het is altijd handig wil je de verdraaiing later wijzigen.
 
Index - vorige - volgende

All courses now available in English:
www.swotster.com

copyright © 2012 - Swotster Ltd - Hong Kong - China