|
|
|
|
Cursus Photoshop CS6 |
|
go to : Index - Vorige - Volgende |
|
|
|
|
Les 92 |
Marionet verdraaien (2) |
|
|
"Marionet verdraaien" toepassen |
Voor we de functie "Marionet verdraaien" toepassen, gaan we eerst van onze laag, de laag met het meisje, een slim object maken.
Dit moet niet, maar dit maakt het later makkelijker, wijzigingen aan te brengen. |
>
|
We rechtsklikken hiervoor de laag, en kiezen "Omzetten in slim object".
Vervolgens gaan we de functie "Marionet verplaatsen" toevoegen.
Klik hiervoor de knop "Bewerken" in de menubalk, en kies "Marionet verdraaien" in het drop-downmenu.
Dit plaatst een "Net" over het te verdraaien object (A).
Je kunt dit Net tonen of verbergen door het selectievakje "Net tonen" te klikken in de optiebalk (B). |
|
|
Om bepaalde delen van de jonge dame te verdraaien, moeten we draaipunten toevoegen, meerdere draaipunten (A).
Plaats de muisaanwijzer over de positie in de afbeelding waar je een punt wil toevoegen, de muisaanwijzer is veranderd in een pin (B), en klik.
Mocht je slechts één punt toevoegen, en hiermee klikken en slepen, dan zou je de hele dame verplaatsen. |
|
|
Klik en sleep met de verschillende punten, tot je de gewenste aanpassingen hebt bereikt.
Klik de Entertoets op je toetsenbord.
Zoals je kunt zien in onderstaande afbeelding wordt er automatisch een bewerkbare filter (1) en een masker toegevoegd aan het deelvenster "Lagen" (2).
Dit zou niet het geval zijn mocht je van de laag geen "slim object" hebben gemaakt. |
|
|
Door het filtermasker te selecteren (1) en te tekenen met zwart, wit of een grijswaarde, kunnen we delen van het effect verbergen en of tonen.
Heb je dit filtermasker niet nodig, rechtsklik je dit en kies je "Filtermasker verwijderen".
Wens je dit later toch nog te gebruiken, rechtsklik je de slimme filter, en kies je "Filtermasker toevoegen.
Door de bewerkbare filter te dubbelklikken (2) zien we opnieuw de verschillende toegevoegde punten, die we dan kunnen verwijderen of verplaatsen. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Index - Vorige - Volgende |
|