MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 
>

 

Cursus PowerPoint 2016 go to : Index - Vorige - Volgende
       
Les 3 Kennismaken met PowerPoint 2016 (3)  
       
Het lint aanpassen
Wens je een knop toe te voegen aan het lint, of een knop, die niet voorkomt in het drop-down lijstje, toe te voegen aan de werkbalk snelle toegang, dan moeten we ons begeven naar de "Backstage weergave".
Dus klik het tabblad "Bestand" boven het lint, en kies de categorie "Opties".
Als eerste voorbeeld zal ik knoppen toevoegen aan het lint, kies de categorie "Lint aanpassen".
Wanneer je knoppen toevoegt aan het lint moet je deze plaatsen in een nieuwe groep.
Dus klik eerst de knop "Nieuwe groep", kies een opdracht uit één van de verschillende lijstjes, en klik de knop "Toevoegen".
Je hebt ook de mogelijkheid eerst een nieuw tabblad te maken en daarin nieuwe groepen te voorzien. Dit lijkt me veel ordelijker.
Ben je klaar klik je de knop OK.
>
De toegevoegde knoppen, eventueel op een nieuw tabblad, worden onmiddellijk toegevoegd aan het lint.
 
Belangrijk!!
Knoppen kunnen enkel worden toegevoegd aan zelf gemaakte groep, al dan niet op een eigen tabblad.
Enkel zelf toegevoegde knoppen kunnen worden verwijderd uit het lint.
 
De werkbalk "Snelle toegang" aanpassen.
Hiervoor begeven we ons ook naar de "Backstage weergave" en kiezen deze maal de categorie "Werkbalk Snelle toegang".
Kies een opdracht uit één van de lijstjes, en klik de knop "Toevoegen".
Je kunt de rangschikking van de knoppen in de werkbalk aanpassen, door het naar boven- of onderwijzend pijltje te klikken.
Je kunt een knop verwijderen door dit te selecteren in de rechter lijst, en te klikken op de knop "Verwijderen".
 
De miniwerkbalk
Wanneer er ingetypte tekst wordt geselecteerd verschijnt er een miniwerkbalk.
De knoppen in deze werkbalk (1) vinden we allen terug in het lint (2).
Sommigen onder ons vinden dit een heel vervelend ding. Ik trouwens ook.
Maar we hebben de mogelijkheid deze optie uit te schakelen.
 
Navigeer hiervoor naar de "Backstage weergave" en kies de categorie "Opties".
Verwijder het vinkje voor de eerste optie in de categorie "Algemeen".
 
Opslaan en Opslaan als ...

Eénmaal je wat informatie in je presentatie hebt ingegeven wens je deze natuurlijk op te slaan.
Klik hiervoor de knop "Opslaan" in de werkbalk "Snelle toegang".
Of klik de knop "Bestand" in de menubalk, en kies "Opslaan".
In beide gevallen opent dit het dialoogvenster "Opslaan als..." wanneer dit de eerste maal is dat je de presentatie opslaat.
Navigeer naar de plaats op je harde schijf waar je de presentatie wil opslaan, en klik de knop "Opslaan".

Is dit een presentatie die je reeds eerder had opgeslagen, zal PowerPoint je voorstelling opslaan onder dezelfde naam, maar met de gemaakte wijzigingen.

 
Wens je een presentatie op te slaan onder een andere naam, of op een andere plaats, klik je de knop "Opslaan als..." in de backstage weergave.
Dit opent hetzelfde dialoogvenster waar je de presentatie een andere naam geeft, en eventueel een andere plaats selecteert op je harde schijf.
 
Opslaan als PDF
PowerPoint 2013 laat ons toe onze voorstelling op te slaan als een .pdf bestand.
Een .pdf bestand ( Portable Document Format) is de standaard voor de uitwisseling van elektronische documenten en formulieren die in hun oorspronkelijke vorm gereproduceerd moeten kunnen worden.
Lettertypen, afbeeldingen en lay-out van elk pdf document blijven behouden.
 

Een pdf-bestand zal er hetzelfde uitzien op elke printer. Een pdf-bestand is platform onafhankelijk, met andere woorden het kan dus op alle platformen (Windows, Linux, ...) bekeken en/of bewerkt worden. Ideaal voor het verspreiden van handleidingen en dergelijke.

De pdf-indeling is ontwikkeld door Adobe.

Om een presentatie op te slaan als .pdf, selecteer je in de backstage weergave het tabblad "Exporteren", kies je "PDF- of XPS document maken", en klik je de knop "PDF of XPS maken".
 
 
 
 
 
go to : Index - Vorige - Volgende
 
 
 
 
 

copyright © 2012 - gratiscursus.be

>