MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 
>

 

Cursus Publisher   go to : Index - vorige - volgende
       
Les 5 Basis handelingen (4)  
 
Publisher-taken

Met de optie "Publisher-taken" welke nieuw is voor de versie 2007, kunnen we hulp krijgen bij het uitvoeren van veelgebruikte procedures, en kunnen we het maken en distribueren van publicaties vereenvoudigen.

Bijvoorbeeld:
In onderstaande afbeelding heb ik in het visitekaartje het logo vergeten in te voegen.
Publisher-taken kan ons daarbij helpen.
Klik de knop "Publisher-taken" helemaal links van de "Opmaakwerkbalk".
Dit opent het deelvenster "Publisher-taken".
Het Publisher-takenvenster is verdeeld in drie secties.

Je hebt de sectie "Een publicatie maken", de sectie "Een publicatie verspreiden", en een sectie "Opvolgen". Deze zijn op hun beurt in verdeeld verschillende taken.
Al deze komen ruimschoots aan bod wanneer ik deze ga bespreken, maar als voorbeeld bij het gebruiken van de optie "Publicatie-taken" wil ik dus het logo invoeren in mijn visitekaartje.

Ik klik hiervoor de knop "Tekst en afbeelding invoegen".

>
Dit opent het tweede deelvenster van de "Publicatie-taken".
Ik wil het logo uit de reeds eerder ingestelde bedrijfsgegevens invoegen, dus klik ik de knop "Uw bedrijfsgegevens toevoegen".
 
Dit opent het derde deelvenster.
Onderaan vind ik het logo, ik klik het naar benedenwijzend pijltje, en kies "Dit veld invoegen".
 
Dit plaatst het logo in het visitekaartje. Door te klikken en te slepen met de bolletjes aan de rand van het logo kan ik de grootte aanpassen. Door de muisaanwijzer over het logo te plaatsen wijzigt deze in een vierdelig pijltje, en kan ik het logo klikken en slepen naar de positie die ik wil.
Ook de werkbalk "Afbeelding" verschijnt wanneer het logo is geselecteerd.
 
Dit was een simpel voorbeeld wat je kan doen met "Publisher-taken".
Uiteraard kan je alles wat in het menu "Publisher-taken" voorkomt, ook doen op de "gewone" manier.
Al deze, en nog veel meer, worden zoals gezegd uitgebreid besproken wanneer ik het hierover heb.
 
Importeren Word-document
Het zal meer dan eens voorkomen dat je teksten uit een Word-document wil gebruiken in een publicatie.
Klik hiervoor de knop "Bestand" in de menubalk, en kies je "Word-document importeren" in het drop-downmenu.
Navigeer naar het bestand dat je wil invoegen, selecteer het en klik de knop OK.
Publisher zal het bestand converteren naar een formaat dat ie kan begrijpen.
Bestaat je Word-document uit meerdere pagina's, dan zal ook Publisher het aantal pagina's dat hiervoor nodig zijn, toevoegen aan de publicatie.
style="display:inline-block;width:120px;height:90px" >
 
Eénmaal de tekst ingevoerd, kan je deze bewerken en opmaken zoals je wenst.
 
 
Index - vorige - volgende

copyright © 2012 - gratiscursus.be

>