MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10 nieuw
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

Cursus Vista   go to: Index - vorige - volgende
       
Les 16 Windows Mail (4)  
     
Map Concepten
Wanneer je een e-mailbericht hebt gemaakt, maar dit om één of andere reden nog niet wil verzenden, moet je dit opslagen.
Klik hiervoor de knop "Bestand" in de menubalk van het bericht, en kies opslaan in het drop-downmenu.
Dit plaatst het bericht in de map "Concepten".
Wens je later, eventueel nadat je wijzigingen hebt aangebracht, het bericht te verzenden, selecteer je de map "Concepten".
Je dubbelklikt het bericht dat je wil verzenden en of wijzigen.
Brengt de eventuele wijzigingen aan, en je klikt de knop "Verzenden".
 
Status van een bericht wijzigen
Een nieuw bericht in de map "Postvak IN" wordt vet weergegeven.
Na een tijdje deze te hebben geselecteerd, wordt deze tekst 'normaal'.
De standaard ingestelde tijd hiervoor is vijf seconden.
Dit kun je aanpassen.
Klik hiervoor op de knop "Extra" in de menubalk, en kies "Opties" in het Drop-Downmenu.
In het dialoogvenster "Opties" kies je het tabblad "Lezen", en in het bovenste vak, "Artikel als gelezen markeren nadat het..." wijzig je het aantal seconden.
 
Wanneer een bericht als "gelezen" wordt gemarkeerd, met andere woorden 'normaal', kun je dit terug als "niet gelezen markeren", vet dus.
Rechtsklik hiervoor het bericht, maakt niet uit in welke map dit zich bevindt, en klik je "Markeren als ongelezen" in het drop-downmenu.
Hetzelfde kan je doen wanneer een bericht wordt gemarkeerd als ongelezen.
Rechtsklik het bericht, en kies "Markeren als gelezen" in het drop-downmenu.
 
Prioriteit van een bericht

Wanneer je een e-mailbericht verstuurd kan je deze een prioriteit toekennen. Dit kan wel handig zijn wanneer het een bericht is over een onbetaalde factuur of een copyright schending. Van dit laatste heb ik trouwens wel eens last.

Klik hiervoor in de werkbalk van het nieuwe bericht dat je aan het samenstellen bent op de knop "Prioriteit instellen", en kies één van de drie opties in het drop-downmenu.
Kies de optie "Prioriteit Hoog" wanneer je een rood uitroepteken voor de e-mail wil plaatsen wanneer dit wordt ontvangen door de begunstigde.

Of dit iets gaat uitmaken bij de ontvanger laat ik nog in twijfel, ik heb bij de ene meer succes dan bij de ander, maar goed je hebt de mogelijkheid dit te doen.
Trouwens wordt er niet gereageerd op je mail, kan je nog altijd een advocaat raadplegen. Wat ik trouwens altijd zal doen indien er iemand mijn cursussen kopieert.

 
Spelling in een bericht controleren
Net als in Microsoft Word en andere applicaties uit Office kunnen we ook in Windows Mail de spelling controleren van onze berichten. Of dit allemaal correct is laat ik in twijfel, aangezien ik soms wel e-mail krijg, waarschijnlijk van leraren, met de melding dat er schrijffouten in mijn publicaties staan.
Maar goed, een aantal schrijffouten zal toch worden verbeterd.
 
Om te controleren op spellingfouten klik je de knop "Spellingcontrole" in de werkbalk van het nieuwe bericht.

Een tweede manier om de spelling van je bericht te controleren is de knop F7 op je toetsenbord te klikken.
Een derde manier om de spelling te controleren is de knop "Extra" te klikken in de menubalk, en te kiezen voor "Spelling controleren".

Wanneer de taal voor de spellingcontrole niet juist is ingesteld, klik je de knop "Extra" in het dialoogvenster van Windows Mail, niet in het nieuwe bericht dus, kies je "Opties" in het drop-downmenu, selecteer je het tabblad "Spelling", en kies je de juiste taal onderaan het dialoogvenster.
Klik de knop OK wanneer je klaar bent.

 
Wens je automatisch voor elk bericht de spelling te controleren selecteer je het vakje voor de tekst "Altijd spelling controleren voor verzending" in hetzelfde tabblad.

Belangrijk: de spellingcontrole in Windows Mail is enkel in het Engels, Spaans, Frans, en Duits zoals een bezoeker correct opmerkte. Er werd gezegd dat dit in het Nederlands vlug beschikbaar zou zijn, maar tot op heden is dit nog steeds niet het geval.

 
 
Index - vorige - volgende

All courses now available in English:
www.swotster.com

copyright © 2012 - Swotster Ltd - Hong Kong - China