MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10 nieuw
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

Cursus Vista   go to: Index - vorige - volgende
       
Les 29 Windows Agenda (1)  
 
Windows Agenda openen

We gebruiken Windows Agenda om taken en afspraken vast te leggen, net zoals we een gewone agenda gebruiken.

Nieuw in Windows Agenda in Windows Vista is dat we verschillende agenda's voor verschillende personen en/of verschillende doelen kunnen gebruiken, en dit door het instellen van verschillende kleuren.

Om Windows Agenda te openen klik je de knop "Start" in de taakbalk, en begin je te typen in het zoekvak, "windows" lijkt me wel aannemelijk, niet?

Bovenaan het startmenu verschijnt het programma "Windows Agenda".

We klikken dit, om het programma te openen.

Mocht je van dit programma echter een sneltoets op je bureaublad hebben geplaatst, moet je dit uiteraard niet gaan zoeken maar enkel te dubbelklikken op je bureaublad.
Maar dat had je wel door denk ik.

 
Wanneer Windows Agenda opent krijgen we het volgende scherm te zien:
 
Windows Agenda is verdeeld in drie delen. Links hebben we het navigatiedeelvenster, rechts hebben we het detailvenster, en in het midden hebben we de agenda.
Boven deze drie deelvensters hebben we de "werkbalk" met een aantal knoppen waarover later meer.
En boven de werkbalk hebben we de menubalk.
 
Beeld aanpassen
We kunnen de weergave van de agenda aanpassen door herhaaldelijk te klikken op de knop "Beeld" in de werkbalk, of te klikken op het naar benedenwijzend pijltje naast de knop "Beeld" in de werkbalk.

Dit laatst opent een drop-downmenu met verschillende opties.

In het bovenste deel vinden we vier types van weergave: "Dag", "Werkweek", "Week", en "Maand". Klik de weergave die je wil hebben.

In het onderste deel kunnen we de deelvensters "Navigatiedeelvenster" en "Detailvenster" verbergen of weergeven door deze optie te klikken.

 
Diezelfde opties heb je ook wanneer je de knop "Beeld" zou klikken in de menubalk.
Hier hebben we trouwens nog een aantal extra opties.
Zo heb je bijvoorbeeld de optie "Vandaag", en "Ga naar datum...".
Klikken op de optie "Vandaag" zal de cursor op de datum van vandaag plaatsen, wat had je gedacht.
De optie "Ga naar datum..." zal een dialoogvenster openen waarin je in het bovenste vak een datum kan kiezen of intypen, en in het onderste vak het weergavetype kiezen.
 
Dit even terzijde: voor diegenen onder jullie die graag met sneltoetsen werken, naast het weergavetype in het drop-downmenu heb je een toetsencombinatie.
Zo zal bijvoorbeeld de dagweergave worden getoond wanneer ik de knoppen Ctrl+Shift+1 op mijn toetsenbord klik.
 

Meerdere agenda's

We hebben, zoals dus eerder gezegd, de mogelijkheid meerdere agenda's aan te maken.
Bijvoorbeeld voor elk gezinslid een agenda, of een agenda voor persoonlijk gebruik en één voor zakelijk gebruik, maakt niet uit, voor alles en iedereen een agenda mocht dit wenselijk zijn.

Om een agenda toe re voegen klik je de knop "Bestand" in de menubalk, en kies je "Nieuwe agenda" in het drop-downmenu.
Een nieuwe agenda wordt toegevoegd aan het lijstje met agenda's in het navigatiedeelvenster.
De naam van deze nieuwe agenda wordt automatisch geselecteerd zodat je onmiddellijk de naam voor de agenda kunt intypen. Heb je gedaan met typen klik je de Entertoets op je toetsenbord.

In het detailvenster selecteer je een kleur die je wenst te gebruiken om de verschillende afspraken en taken weer te geven in deze agenda. Eventueel kan je in het bovenste vak ook de naam nog wijzigen van de agenda.

 
 
Index - vorige - volgende

All courses now available in English:
www.swotster.com

copyright © 2012 - Swotster Ltd - Hong Kong - China