MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10 nieuw
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

Cursus Vista   go to: Index - vorige - volgende
       
Les 30 Windows Agenda (2)  
     
Agenda's groeperen
Hebben we een groot aantal agenda's in onze lijst, dan kunnen we deze groeperen.
Bijvoorbeeld, het gezinshoofd Peter heeft een agenda voor zijn werk en één voor zijn privéleven.
Om deze wat te organiseren kunnen we deze groeperen.
 
Klik hiervoor "Bestand" in de menubalk, en kies je "Nieuwe groep" in het drop-downmenu.
1. Geef de groep een naam, bijvoorbeeld "Peter algemeen".
2. Klik en sleep de verschillende agenda's van Peter, één voor één naar de zojuist aangemaakte groep.
3. Wanneer er zich in een groep één of meerdere agenda's bevinden, verschijnt er aan de linkerzijde een pijltje. Door hierop te klikken kan je de agenda's in deze groep weergeven of verbergen.
 
Opties agenda

Door te klikken op de knop "Bestand" in de menubalk, en te kiezen voor "Opties" in het drop-downlijstje, kunnen we een aantal opties voor onze agenda instellen.

Het dialoogvenster "Opties" is verdeeld in drie delen:
Je hebt opties voor de "Agenda", je hebt opties voor "Afspraken", en je hebt opties voor "Taken".
Allen lijken me wel duidelijk.

 
Naam wijzigen of verwijderen van agenda

Om de naam van een agenda te wijzigen rechtsklik je deze in het navigatiedeelvenster, en kies je "Naam wijzigen" in het drop-downmenu.

Om een agenda te verwijderen rechtsklik je deze in het navigatiedeelvenster, kies je "Verwijderen" in het drop-downmenu.
In het dialoogvenster dat verschijnt word je de vraag gesteld of je deze wil verwijderen. Klik je op "Ja" dan ben je deze agenda en alle afspraken in deze agenda kwijt.

 
Kleur afspraken wijzigen
Wens je de kleur van de afspraken en taken in een agenda te wijzigen selecteer je eerst de agenda in het navigatiedeelvenster, en klik je de knop "Kleur" in het deelvenster "Details".
Kies een kleur uit het drop-downlijstje, of klik "Meer kleuren...".
Dit laatste opent het dialoogvenster "Kleur" waar je zelf een kleurtje kunt bepalen.
De verschillende kleuren worden geassocieerd met de verschillende agenda's van de verschillende personen.
 
Nieuwe afspraak toevoegen

Een afspraak toevoegen aan een agenda kunnen we op een aantal verschillende manieren.
Welk manier je ook kiest, het eerste wat je steeds moet doen is de agenda kiezen waar je de taak of afspraak wil toevoegen.

Dus selecteer de agenda in het navigatiedeelvenster.
Klik de knop "Nieuwe afspraak" in de werkbalk, dat is één manier.
Nog een manier is te rechtsklikken op het uur in de dagweergave, of te rechtsklikken op de dag in de weekweergave. In beide gevallen kies je "Nieuwe afspraak" in het drop-downmenu.

 
In het deelvenster "Details" typ je in het bovenste vak een omschrijving van de taak of afspraak.
In het tweede vak geef je de locatie in.
Door te klikken op het naar benedenwijzend pijltje van het derde vak kan je nog steeds de afspraak associëren met een andere agenda.
 
In de sectie "Informatie over afspraak" bepalen we de tijdsduur van de taak of afspraak.

Duurt de afspraak een hele dag dan selecteer je dit vakje. Is dit niet het geval dan selecteer je een startdatum en uur, en een einddatum en uur.
Eventueel kan je nog een andere tijdzone instellen, als je bijvoorbeeld een vergadering hebt in New York.

Je kan een terugkeerpatroon instellen, bijvoorbeeld wanneer deze vergadering elke eerste maandag van de maand plaats heeft. Kies je hiervoor dan zal Windows agenda dit voor elke maand automatisch invullen.

 
Dan hebben we nog de instelling voor de herinnering.
Hier geven we de tijdsduur in wanneer we willen herinnerd worden aan onze afspraak.

Wens je verschillende mensen uit te nodigen typ je eerst onderaan hun naam in het vak "Aanwezigen", en klik je de Entertoets op je toetsenbord.
Dit plaatst de genodigde in het vak "Uitnodigen".
Door te klikken op de knop "Uitnodigen" open je Windows mail waar je dan het e-mailadres van de genodigde in kan typen.

Staat de genodigde in je contactlijst van Vista hoef je dit natuurlijk niet allemaal te doen, maar kies je deze uit de contactlijst door te klikken op de knop "Aanwezigen".

Eventueel kan je nog opmerkingen kwijt in het onderste vak.

 
Index - vorige - volgende

All courses now available in English:
www.swotster.com

copyright © 2012 - Swotster Ltd - Hong Kong - China