MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10 nieuw
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

Cursus Access   go to : Index - vorige - volgende
       
Les 15 Subreports  
     
Subreports aanmaken
Met subreports, kunnen we de gegevens van een rapport als subrapport, binnen het origineel rapport bekijken.
Dit laat ons toe gerelateerde gegevens uit twee rapporten te bekijken in 1 rapport.
Meermaals zullen we gebruik maken van twee rapporten om data van één rapport, met gedetailleerde gegevens uit een ander rapport, weer te geven in een gerelateerd subrapport.
Wanneer we een subrapport willen gebruiken, is het verstandig eerst beide rapporten te maken.
Dit moet niet, maar het maakt het ons alleen maar makkelijker in de toekomst.
We kunnen subrapporten creëren van zowat elk databank object dat we hebben gecreëerd, tabellen, formulieren en queries.
In tegenstelling tot subformulieren, waar het gewoon klikken en slepen van het subformulier naar het hoofdformulier is, is het bij subrapporten meestal, niet altijd, iets gecompliceerder omdat we linken moeten leggen tussen de beide rapporten.
Haal je de gegevens voor beide rapporten uit hetzelfde object, dan kan je nog altijd de klik- en sleepmethode toepassen.
Maar in dit voorbeeld gaan we onze gegevens uit twee verschillende objecten ophalen, dus moeten we een link leggen tussen de beide rapporten.
Ons eerste rapport (ProductenLeveranciersRapport) maken we uit de query Suppliers.
Het tweede rapport (ProductenLeveranciersSubRapport) maken we uit de query SuppliersProducts.
Beiden beschikken over een gerelateerd veld, het SuppliersID veld.
We openen het hoofdrapport, en voegen een Titel in de Report Header-sectie, en het veld CompanyName in de Detailsectie
 
Eerst klikken we op de knop Control Wizard , dit start automatisch de SubReport Wizard.
We klikken op de knop subform in de Toolbox.
Dan klikken en slepen in de Detailsectie op de plaats waar we ons subformulier wensen.
De SubReport Wizard wordt gestart
In het eerste venster moeten we de keuze maken welk SubForm we willen invoegen in ons Hoofdformulier.
We kiezen dus het subformulier dat we reeds aangemaakt hebben.
We klikken op Next.
In het volgende venster hebben we de keuze "Choose from a list", wat voor ons de links automatisch invult, en "Define my own" waar we zelf onze links moeten gaan kiezen via dropdown-menu's.
We maken het ons gemakkelijk en kiezen voor de eerste optie.
En klikken op Finish
Het subformulier is ingevoegd in de Detailsectie van ons hoofdformulier:
Resultaat:
       
 
Index - vorige - volgende

All courses now available in English:
www.swotster.com

copyright © 2012 - Swotster Ltd - Hong Kong - China