MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

Cursus Access 2007   go to : Index - vorige - volgende
       
Les 50 Rapporten (5)  
     
Indelingsweergave
Ook voor het aanmaken van rapporten kunnen we gebruik maken van de "Indelingsweergave".
Selecteer eerst de tabel in het navigatievenster waarvan je een rapport wil maken, en klik daarna de knop "Leeg rapport" onder het tabblad "Maken" in het lint.
 
De lijst met beschikbare velden opent aan de rechterzijde van het venster, de tabel met beschikbare velden dat je had geselecteerd is geopend.
Klik en sleep, of dubbelklik het veld dat je wil toevoegen aan je rapport.
Standaard worden de records weergegeven in de indeling "Tabelvorm".
 
Wens je dit te wijzigen naar de indelingsvorm "Gestapeld", dan selecteer je eerst alle velden in het rapport, klik hiervoor het vierdelig pijltje links bovenaan de uiterst linkse kolom.
Kies je het tabblad "Schikken" in het lint, en klik je de knop "Tabelvorm".
 
Velden sorteren
Wanneer je een rapport maakt worden de records weergegeven volgens de orde dat je deze hebt ingegeven in je tabel.
Je hebt de mogelijkheid velden te sorteren in "Indelingsweergave" en "Ontwerpweergave".
In dit voorbeeld ga ik de velden sorteren in "Indelingsweergave".
Klik de knop "Groeperen en sorteren", onder het lint "Opmaak" in het lint.
 
Dit opent het gebied "Groeperen, sorteren en totaal berekenen" onderaan het venster.
 
Klik de knop "Sortering toevoegen".
Een drop-downlijstje met de velden die in ons rapport staan verschijnt.
Klik het veld waarop je wil sorteren, in dit voorbeeld wil ik sorteren op het veld "Vak".
Omdat de sortering wordt uitgevoerd in "Indelingsweergave", zie je onmiddellijk het resultaat.
Standaard wordt deze van A naar Z uitgevoerd, of van laag naar hoog wanneer je sorteert op een kolom met cijfers.
Wens je de sortering om te keren, klik je het naar beneden wijzend pijltje naast de tekst "Met A bovenaan", en kies je de andere optie.
Bij sortering op een cijferveld wordt dit natuurlijk de tekst "Van laag naar hoog", of omgekeerd.
 
Wens je te sorteren op verschillende velden, klik je de knop "Sortering toevoegen".
Wens je de orde van sortering te wijzigen, klik en sleep je het rijhendel van het betreffende veld, naar de gewenste positie. Of selecteer je het veld, en klik je de knop met naar boven of naar onder wijzend pijltje.
Wens je een sortering te verwijderen, selecteer je deze, en klik je de knop met het kruisje (X).
Sla je rapport op wanneer je klaar bent.
 
 
Index - vorige - volgende

copyright © 2012 - gratiscursus.be