MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10 nieuw
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

Cursus Access 2007   go to : Index - vorige - volgende
       
Les 52 Rapporten (7)  
     
Pagina per groep

In Access hebben we de mogelijkheid elke groep in het rapport, op een afzonderlijke pagina af te drukken.

Open hiervoor het rapport, en kies voor "Indelingsweergave" of "Ontwerpweergave".

Kies je voor "Indelingsweergave", dan selecteer je het tabblad "Schikken", en klik je op de knop "Eigenschappenvenster".
Kies je voor "Ontwerpweergave", dan selecteer je het tabblad "Ontwerpen", en klik je op de knop "Eigenschappenvenster".

Selecteer het vak, in dit geval de "Groepsvoettekst", in je rapport waarna je een pagina-einde wil toevoegen.
In het eigenschappenvenster kies je "Na sectie" in het veld "Nieuwe pagina".

Een tweede manier is de groepskoptekst te selecteren, en te kiezen voor "Voor sectie" in het veld "Nieuwe pagina" van het eigenschappenvenster.
Wat je ook kiest maakt niet uit.
Klik de knop "Weergave" in het lint, en kies "Afdrukvoorbeeld".
Dit is het resultaat.
Gebruik de navigatieknoppen om te navigeren tussen de verschillende pagina's.
 
Details verbergen

Ik kan me voorstellen dat niet iedereen is geïnteresseerd is in alle details die bepaalde rapporten weergeven.
Bijvoorbeeld, Minister Van Den Broeck, ik dacht dat die momenteel minister van onderwijs is, wil weten hoeveel hij jaarlijks uitgeeft aan lonen, en dit per vak.
Maar het interesseert hem geen bal voor wie dit is bestemd.
Dus hoeven we hem ook niet op te zadelen met al deze "details".

Je kunt deze details verbergen in "Indelingsweergave" of "Ontwerpweergave".
Kies je voor "Indelingsweergave", dan selecteer je het tabblad "Opmaak", en klik je op de knop "Details verbergen ".
Kies je voor "Ontwerpweergave", dan selecteer je het tabblad "Ontwerpen", en klik je diezelfde knop.

Het formulier wordt weergegeven in compactere vorm:

Om de details terug weer te geven, klik je nogmaals de knop "Details verbergen".

Wanneer je de details terug toont, zullen de totalen worden weergegeven boven de groepen.
Je kan dit wijzigen door te klikken op de knop "Groeperen en sorteren" in het lint, en de vierde optie "Met totaal van loon" terug te wijzigen in "Weergeven in groepsvoettekst".

 
 
Index - vorige - volgende

All courses now available in English:
www.swotster.com

copyright © 2012 - Swotster Ltd - Hong Kong - China