MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

Cursus Access 2010   go to : Index - vorige - volgende
       
Les 69 Exporteren van gegevens (1)  
       
Naar een Excel bestand
Exporteren van je gegevens uit een Access-database naar een Excel-werkblad is heel makkelijk.
Selecteer het tabblad "Externe gegevens" in het lint, selecteer vervolgens het object in het navigatievenster dat je wenst te exporteren, en klik de knop "Excel" in de groep "Exporteren" van het lint.
 

Dit opent het dialoogvenster "Exporteren".
In het eerste vak bepaal je de plaats waar je het bestand wil opslaan.
Klik de knop "Bladeren", en navigeer in het venster naar de plaats op je computer waar je het bestand wil opslaan.
In het tweede vak bepaal je de Bestandsindeling waarin je het bestand wil opslaan, standaard staat dit ingesteld op een Excel 2010 bestand (.xlsx), maar je kan dit wijzigen naar een eerdere versie van Excel door op het naar benedenwijzend pijltje te klikken.

Je hebt de keuze de gegevens met opmaak en indeling te exporteren. Je hoeft dit niet aan te vinken, maar wanneer je dit wel doet, wordt de tweede optie beschikbaar.
De derde optie is enkel beschikbaar wanneer het object is geopend, en wanneer er records zijn geselecteerd in dit object.
Klik de knop OK wanneer je klaar bent.

 
Je Excel-document is gemaakt.
 
Naar een Word bestand
Hiervoor doen we net hetzelfde.
Tabblad "Externe gegevens" selecteren in het lint.
Vervolgens het object in het navigatievenster selecteren.
De knop "Meer" klikken in de groep "Exporteren".
En kiezen voor "Word" in het drop-downmenu.
 

Dit opent ook hier het dialoogvenster "Exporteren".
In het eerste vak bepaal je de plaats waar je het bestand wil opslaan.
Klik de knop "Bladeren", en navigeer in het venster naar de plaats op je computer waar je het bestand wil opslaan.

Hier hebben we niet de optie de gegevens met opmaak en indeling te exporteren.
Enkel de derde optie is beschikbaar wanneer het object is geopend, en wanneer er records of kolommen zijn geselecteerd in dit object (A).

 
Index - vorige - volgende

All courses now available in English:
www.swotster.com

copyright © 2012 - Swotster Ltd - Hong Kong - China