MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10 nieuw
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

Cursus Excel 2007   go to : Index - vorige
       
Les 83 Excel en Word  
     
Kopiëren en plakken als link
Wanneer we gegevens uit ons Excelbestand kopiëren naar een Worddocument als link, zal deze worden bijgewerkt wanneer we dit wijzigen in ons Excelbestand.
Om gegevens uit ons Excelbestand te kopiëren als link, selecteren we eerst het Bereik in Excel.
Vervolgens klikken we de knop "Kopiëren", of klikken Ctrl + C op ons toetsenbord.
We openen ons Worddocument, en kiezen voor "Plakken speciaal".
In het dialoogvenster selecteer je het vakje voor de tekst "Koppeling plakken", en uit de lijst kies je "Opgemaakte tekst (RTF)".
 
Klik OK
De informatie die wordt ingevoerd in ons Worddocument is gelinkt met ons Excelbestand.
Elke wijziging die we uitvoeren in dit Excelbestand, zal ook worden gewijzigd in ons Worddocument.
 
Importeren van een tekstbestand in Excel
Excel laat ons toe gegevens te importeren uit Word.
Als voorbeeld heb ik een Worddocument met verschillende leden, maar later besef ik dat ik deze lijst beter in Excel had gemaakt.
Moet ik dan alles overtypen? Neen.
We kopiëren alles naar Excel.
Maar voor we dit kunnen doen moeten we ons Worddocument opslaan als tekstbestand.
Dus klik je de Officeknop in je Worddocument, en klik je "Opslaan als..." in het drop-downmenu.
Sla het bestand op als .txt bestand
 
Klik Opslaan
Dit opent het dialoogvenster "Bestandsconversie".
Klik OK, en sluit het bestand.
 
Terug in Excel kies je het tabblad "Gegevens" in het lint.
En klik je de knop "Externe gegevens ophalen".
En kies "Van tekst" uit het menu.
Selecteer het zojuist aangemaakte .txt bestand, en klik "Importeren".
Dit opent de Wizard tekst importeren.
 
We laten het geselecteerde vakje "Gescheiden" geselecteerd, en klikken de knop "Volgende"
In stap twee van de wizard bepaal je het scheidingsteken tussen kolommen waarop Excel zich moet baseren.
In dit geval is dat een Tab en Spatie, dus selecteren we deze uit de lijst.
   
Klik "Volgende".
In de laatste stap van de wizard kunnen we nog het gegevenstype voor elke kolom instellen.
Omdat dit voor ons niet van toepassing is, klik ik de knop "Voltooien".
 
In het dialoogvenster "Gegevens importeren" geef ik nog de plaats waar ik de gegevens wil invoegen.
En klik OK.
De gegevens uit ons Worddocument worden nu netjes ingevoegd en verdeeld over verschillende kolommen in Excel.
 
 
 
Index - vorige

All courses now available in English:
www.swotster.com

copyright © 2012 - Swotster Ltd - Hong Kong - China