MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 
>

 

Cursus Nieuw in Excel 2013 go to : Index - Vorige - Volgende
       
Les 2 Nieuw in Excel 2013 (2)  
 
Opslaan werkmap
In Excel 2013 hebben we meer dan één manier om een nieuwe werkmap op te slaan.
Een eerste manier is de knop "Opslaan" te klikken in de werkbalk "Snelle toegang" (1).
Een tweede manier is de knop "Bestand" te klikken in de menubalk (2).
 

In het eerste geval opent de Backstage weergave en is het tabblad "Opslaan als" reeds geselecteerd.
In het tweede geval opent de Backstage weergave en selecteer je zelf het tabblad "Opslaan als".

Hoe je het ook doet, je hebt drie mogelijkheden waar je het bestand kunt opslaan.
Je hebt "SkyDrive"(1), welke de server is van Microsoft.
Je hebt "Computer" (2), welke je computer is.
En je hebt "Locatie toevoegen" (3).

Standaard is de optie "SkyDrive" (1) geselecteerd.

 
Bij Microsoft hebben ze niet liever dan dat we al onze bestanden op hun server plaatsen. Daar is trouwens heel de versie 365 op gebaseerd. Dit wil echter niet zeggen dat je met Office 365 geen bestanden kunt opslaan op je computer.
In elk geval, hoe je deze standaard instelling wijzigt leg ik jullie straks uit.
 
De tweede mogelijkheid is "Computer".
Klik de knop "Bladeren" wanneer je het bestand op een nieuwe plaats op je computer wil opslaan.
 
Kies "Locatie" wanneer je een account voor SharePoint of SkyDrive wil toevoegen.
 
Standaard instelling "Opslaan als" wijzigen
Selecteer het tabblad "Opties" in de backstage weergave.
 
In het dialoogvenster dat verschijnt kies je het tabblad "Opslaan", selecteer je de optie "Standaard opslaan naar computer", en klik je de knop OK.
Eventueel wijzig je de standaardbestandslocatie.
 
Eén werkmap, één venster
Ook nieuw in Excel 2013 is dat wanneer je meerdere bestanden opent, elk bestand in zijn eigen Excelvenster opent.
In eerdere versies kon je, tenzij je Excel meerdere keren opstarte, enkel de verschillende bestanden openen in één Excelvenster, deze bestanden lagen dan allen op elkaar of naast elkaar. Niet erg handig vond ik.
Vanaf Excel 2013 is dit verleden tijd. Vanaf nu opent elk Excelbestand in zijn eigen Excelvenster.
 
Werkbladnavigatie
Wat ook is gewijzigd zijn de knoppen voor werkbladnavigatie.
De knoppen "Toon tab laatste werkblad" en "Toon tab eerste werkblad" zijn verdwenen.
Deze zijn vervangen door de knoppen met de punt-icoontjes.
De sneltoetscombinatie hiervoor is, het pijltje te klikken terwijl je de Ctrl-toets op je toetsenbord ingedrukt houdt.
De knop "Nieuw werkblad" is vervangen door een plus-icoontje.
 
>
Index - Vorige - Volgende
 

copyright © 2012 - gratiscursus.be

>