MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 
>

 

Cursus Outlook   go to : Index - vorige - volgende
       
Les 5 E-Mail (deel 2)  
       
Bericht versturen
Wanneer je een e-mail wil versturen vanuit de Postvak IN folder, en klik je de knop "Nieuw" in de standaard werkbalk. Of in de Postvak IN folder, klik je gewoon op de toetsen Ctrl + N op je toetsenbord.
Wanneer je een e-mail wil versturen vanuit een andere folder, klik je het naar beneden wijzend pijltje, naast Nieuw, en kies je "E-Mailbericht".
 
Dit opent een nieuw "berichtenvenster":
In het vak "Aan:" , typen we het e-mailadres van de persoon waarnaar we de e-mail willen verzenden.
In het vak "CC...", kunnen we een ander e-mailadres ingeven, waarnaar we het bericht willen sturen.
In het vak "BCC...", gebruiken we wanneer we willen voorkomen, dat ontvangers van uw bericht, de emailadressen van iedereen zien staan.
Als BCC niet zichtbaar is klikt u op de pijl naast "Opties" en kiest u "BCC".
In het vak "Onderwerp:", typen we het onderwerp van onze mail.
En onderaan, in het grootste tekstvak, typen we onze brief.
Klik op "Verzenden" wanneer klaar bent de brief te versturen.
 
Ontvangers selecteren
Wanneer een nieuw "berichtenvenster" opent, zien we drie vakken waarin we e-mailadressen kunnen ingegeven,"Aan:", "CC...", en "BCC..." .
Nu kunnen we het e-mailadres manueel ingeven, of we kunnen gebruik maken van de lijst met Contactpersonen, wat alles veel makkelijker maakt.
Klik hiervoor op "Aan...", voor het eerste invoervak.
Onze lijst met de verschillende contactpersonen, zelfs de groepen, verschijnt.
Selecteer een contactpersoon of groep, en klik de knop Aan->, CC->, of BCC.
 
Klik op OK wanneer je klaar bent.
Alle velden worden automatisch ingevuld:
 
Geef een onderwerp in, typ je brief, en klik op Verzenden.
 
Spelling controleren
Men kan, net zoals in Microsoft Word, ook in Outlook de spelling controleren.
In de cursus Word - les 4, kan je dit alles nog eens doornemen, maar het is nutteloos dit alles hier nog eens te herhalen.

Het enige wat ik je wel nog kan meegeven is, om vlug een spellingcontrole uit te voeren klik je de F7-knop bovenaan je toetsenbord.

 
Berichtopties

Door te klikken op de knop "Opties", openen we het dialoogvenster "Berichtopties".
In het dialoogvenster vinden we vier secties:

  1. Berichtinstellingen
    In de sectie "berichtinstellingen" kunnen we de urgentie (Laag, Normaal of Hoog) en gevoeligheid (Normaal, persoonlijk, Privé of Vertrouwelijk) instellen, door te klikken op de pijltjes naast het vak.
  2. Beveiliging
    In de sectie "beveiliging" kan je een aantal beveiligingsopties instellen.
  3. Opties voor stemmen en controleren
    In de sectie "opties voor stemmen en controleren" kunnen we drie vakjes aanvinken, de twee onderste lijken me duidelijk, het bovenste kan je gebruiken wanneer je knoppen wil toevoegen in het bericht, waarop de ontvangers kunnen klikken om te stemmen.
  4. Bezorgingopties
    In de sectie "bezorgingopties" kunnen we een aantal instellingen ingeven, die me vrij duidelijk lijken.

Probeer gerust al deze verschillende instellingen eens uit, door een e-mail naar jezelf te sturen.

 
Berichten opmaken
Om de standaard opmaak van onze e-mails te bepalen klikken we "Extra" - "Opties" in de menubalk.
Dit opent het dialoogvenster "Opties"
In dit dialoogvenster hebben we zoveel opties die we kunnen instellen dat het me dagen zou duren deze allen neer te schrijven, dus lees ze allen maar even door, je zal zien de meeste van deze opties zijn overduidelijk.
Hou er wel rekening mee, dat de opties die je hier instelt, in al de e-mails die je verstuurd, worden toegepast.
Dus wil je deze na een tijdje wijzigen, moet je terugkeren naar dit dialoogvenster.
 
Men kan ook berichten opmaken in Outlook op dezelfde als in Microsoft Word, met de opmaakwerkbalk dus.
Deze vorm van opmaken is enkel van toepassing op de e-mail die je op dat ogenblik gaat versturen.
In de cursus Word - les 5, kan je de opmaak van tekst door middel van de Opmaakwerkbalk eens doornemen mocht dit nieuw zijn voor jou, maar ook dit is nutteloos hier alles nog eens te herhalen.
 
Berichten beantwoorden
Om een bericht te beantwoorden selecteren we het bericht in de map Postvak IN, en klikken de knop "Beantwoorden" in de standaard werkbalk.
 
Dit opent het venster "Bericht", met de verzender z'n e-mailadres in het vak "Aan:", Het woord RE en het originele onderwerp in het onderwerpvak, en de tekst die was toegestuurd in het tekstvak.
 
je kan ook kiezen voor "Allen beantwoorden" in de standaard werkbalk, dit zal de verzender en alle andere ontvangers van het bericht beantwoorden.
Pas dan wel op wat je antwoord, misschien staat er wel iemand tussen die eigenlijk niet mag weten wat je antwoord.
 
Berichten doorsturen
Wanneer we een bericht doorsturen, verzenden we eigenlijk een kopij van het bericht door. style="display:inline-block;width:120px;height:90px" >
Klik hiervoor op de knop "Doorsturen" in de standaard werkbalk.
Dit opent het venster "Bericht", waarin we het e-mailadres typen van de persoon waarnaar we het bericht willen doorsturen.
Eventueel kan je er nog wat tekst bijvoegen, of wijzigen.
Klik op de knop "verzenden" wanneer je tevreden bent.
 
Bijlages meesturen en openen
Soms is het nodig mensen een bestand op te sturen dat geen bericht is.
Bijvoorbeeld een factuur die je hebt aangemaakt in Adobe Acrobat.
Dit bestand sturen we mee met ons bericht als bijlage.
Om een bijlage mee te sturen met onze e-mail, klik je de knop "Bestand invoegen".
Of je kiest "Invoegen" - " Bestand" in de menubalk van het "berichtenvenster"
 
Navigeer naar het bestand in het dialoogvenster dat opent, selecteer het, en klik op OK.
Eénmaal je op OK hebt gedrukt verschijnt het bestand in zijn eigen vak (Bijvoegen...) dat nu is toegevoegd in het "berichtenvenster".
 
Typ je bericht in het tekstvak, en klik op de knop "Verzenden"
 
Bijlages openen, ik krijg er de bibber van.
Ik kan je slechts één raad geven, open NOOIT bijlages van personen die je niet kent.
Bijlages kunnen virussen bevatten, die heel je computer naar de vaantjes kunnen helpen.
En als je een bijlage ontvangt van een persoon die je wel kent, scan dan eerst het bestand op virussen, met bijvoorbeeld Norton Antivirus of een gelijkaardig programma.
Of vraag tenminste aan je kennis of hij dit reeds heeft gedaan.
Je kan nooit zeker genoeg zijn.
>
Wanneer je dus 200% zeker bent dat de bijlage geen virussen bevat, kan je het dubbelklikken om te openen, of er met de rechtermuisknop op klikken en te kiezen voor opslaan.
 
Index - vorige - volgende

copyright © 2012 - gratiscursus.be

>