MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 
>

 

Cursus PowerPoint 2010 go to : Index - vorige - volgende
       
Les 9 Dia's beheren (2)  
 
Dia's herschikken

Dia's herschikken uit onze presentatie kunnen we op verschillende manieren.
Een eerste manier (1) is deze aan de linkerzijde in de lijst met verschillende dia's, te slepen naar de positie die je wenst.
Een tweede manier (2) is het tabblad "Beeld" te selecteren (A), de weergave "Diasorteerder" (B) te klikken in het lint, en de dia naar de gewenste positie te slepen.

qs
 
Secties

Heb je ooit in PowerPoint zoveel dia's gehad, dat je door het aantal geen verschil meer zag tussen de diatitels en de nummers, of dat het bijna onmogelijk was nog te navigeren in de presentatie?
Dan is de nieuwe functie "secties" voor jou de oplossing.
Hiermee kunnen we de verschillende dia's verdelen in groepen.

Een voorbeeld maakt dit duidelijk.
In onderstaande presentatie heb ik zeven dia's in de presentatie, te weinig om deze te moeten indelen in secties, maar het is maar een voorbeeld.
De eerste dia is de intro (a). Dia's 2,3 en vier zijn dia's over cursussen uit het Office gamma (b).
Dia's 5, 6 en 7 zijn dia's over cursussen in het Adobe gamma (c).

Om een sectie toe te voegen plaats je de cursor tussen twee dia's op de plaats waar je de nieuwe sectie wil beginnen, en je klikt (1). Dit plaatst een zwarte lijn tussen de twee dia's.
Klik vervolgens de knop "Sectie" in het lint onder het tabblad "Start", en kies "Sectie toevoegen".

 
Dit plaatst een nieuwe sectie tussen dia twee en drie (2).
 
We doen hetzelfde tussen dia vijf en zes.
Cursor tussen de twee dia's plaatsen, en klikken.
Vervolgens de knop "Sectie" in het lint klikken, en kiezen voor "Sectie toevoegen".
Heb je dit gedaan, dan heb je nu drie secties.
Om dit allen een beetje overzichtelijk te houden geven we deze verschillende secties een naam.
Rechtsklik hiervoor op de naam van de sectie (bv "Naamloze sectie") en kies vervolgens "Naam van sectie wijzigen".
In het dialoogvenster dat verschijnt (4) geef je de sectie een naam, en klik je de knop "Naam wijzigen".
 
Nu zijn al onze dia's verdeeld in verschillende secties, en kunnen we deze secties in- of uitvouwen door de pijltjes voor de sectienamen te klikken (1).
Dit maakt het heel wat overzichtelijker wanneer je presentatie over heel wat dia's beschikt.
 
Hetzelfde in de weergave "Diasorteerder" onder het tabblad "Beeld".
Heel wat overzichtelijker.
 
Wens je een sectie te verwijderen rechtsklik je de naam van de sectie, en kies je "Sectie verwijderen".
Wens je de stapelvolgorde te wijzigen van de secties, rechtsklik je de naam van de sectie, en kies je "Sectie omhoog verplaatsen" of "Sectie omlaag verplaatsen", afhankelijk van wat je wil doen. Maar dat had je wel begrepen denk ik.
Wens je alle dia's uit een sectie te kopiëren naar een andere presentatie, rechtsklik je de sectienaam, dit selecteert alle dia's uit deze sectie. En je klikt de sneltoetscombinatie Ctrl + C op je toetsenbord.
Open vervolgens de presentatie waar je de dia's wil plakken, en klik de sneltoetscombinatie Ctrl + V op je toetsenbord.
>
Nog een voordeel van secties is dat wanneer je de diavoorstelling aan het afdraaien bent, je makkelijk tussen de verschillende secties kunt navigeren.
Rechtsklik hiervoor in de diavoorstelling, kies "Ga naar sectie" in het drop-downmenu, en klik de sectie naar waar je wil navigeren.
 
 
Index - vorige - volgende

copyright © 2012 - gratiscursus.be

>