MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 
>

 

Cursus Word   go to : Index - vorige - volgende
       
Les 21 Samenvoegen met enveloppen  
       
Adressen op enveloppen afdrukken (2003 en XP)
In Word kunnen we ook de adressen uit onze tabel afdrukken op enveloppen.
Dit is ongeveer gelijk aan het afdrukken van adressen op brieven.
Om de adressen uit onze tabel af te drukken op enveloppen gebruiken we ook de functie "Afdruk samenvoegen" (Mail Merge).
 
Om Mail Merge op te starten in de versies 2003 en XP kiezen we "Extra" (Tools) - "Brieven en verzendlijsten" (Letters and Mailings) - "Wizard Afdruk samenvoegen" (Mail Merge Wizard…) in de menubalk.
Dit opent de "Samenvoegen Wizard" (Mail Merge Wizard) in het takenvenster.
In dit voorbeeld gaan we enveloppen afdrukken, dus kiezen we voor "Enveloppen" (Envelopes) en klikken "Volgende" (Next)
 
In het volgende venster klikken we de optie "Opties voor enveloppen..." (Envelope options).
Dit opent het dialoogvenster "Envelop-Opties" (Envelope Options)
In dit dialoogvenster hebben we twee tabbladen:
Envelop-opties en Afdrukken.
In het eerste tabblad kiezen we het formaat van onze enveloppen, en we stellen het lettertype in voor afzender en ontvanger.
Een voorbeeld van onze envelop zie je onderaan het dialoogvenster.
In het tabblad "Afdrukken" kiezen we de envelopinvoer in.
Klik OK, wanneer je tevreden bent.
 
Voor we overgaan naar stap drie van de wizard, geven we eerst bovenaan links de gegevens in van de afzender (jij dus).
Je kan deze informatie intypen, of je kan een logo invoeren.
Indien je kiest voor het laatste klik je op Invoegen - Figuur - Uit bestand, in de menubalk.
Selecteer je logo op je harde schijf en klik op "Invoegen".
 
In het takenvenster "Samenvoegen" gaan we verder naar stap drie.
Dus klik je "Volgende :Adressen selecteren" (Next: Select recipients).
In stap drie selecteren we "Een bestaande lijst gebruiken"(Use an existing list).
En klikken we op "Bladeren" (Browse).
Selecteer de gegevensbron op je computer en klik "Openen".
In het volgende dialoogvenster dat opent kiezen klikken we op OK, omdat we toch alle leden op een envelop willen afdrukken. Mocht dit niet het geval , dan selecteer je enkel diegene waarvoor je wel een envelop wil afdrukken in dit venster.
Klik op OK.
 
Klik op "Volgende: Een envelop schikken" (Arrange your envelopes).
Klik op "Adresblok".
Kies een notatie voor de afdruk van de adressen.
En klik op de knop "Velden vergelijken".
Kies de velden uit je tabel die je wil opnemen in het adres.
Klik op OK.
En klik nogmaals op OK
 
Klik op "Volgende:Envelop voorbeeld" (Next:Preview your envelopes).
 
In stap vijf van de wizard klikken we op "Volgende:Samenvoeging voltooien" (Next:Complete the merge).
 
En in de laatste stap van de wizard kunnen we de enveloppen afdrukken.
 
Adressen op enveloppen afdrukken (2000 en '97)
Om adressen op enveloppen af te drukken in de versies 2000 en '97, kiezen we Tools - Mail Merge in de menubalk.
Dit opent het dialoogvenster "Mail Merge Helper". style="display:inline-block;width:120px;height:90px" >
Klik de knop "Create", en selecteer "Envelopes" uit het dropdown menu.
Klik "Active Window" of "New Main Window", dat maakt niet uit.
 
In stap twee klik je "Get Data" en kies je "Open Data source".
Selecteer je tabel op je PC, en klik "Open".
Klik "Set Up Main Document" om verder te gaan.
 
In het dialoogvenster "Envelope Options" kies je in het tabblad "Envelope Options" het formaat van de envelope, en geven we het lettertype in voor verzender en afzender.
In het tabblad "Printing Options " kiezen we de envelopinvoer in.
Klik OK wanneer je klaar bent met je instellingen.
>
In het volgende dialoogvenster "Envelope Address" voegen we de velden toe voor onze enveloppen.
Klik hiervoor op de knop "Insert Merge Field", en kies de velden die je wil toevoegen.
Klik OK wanneer je klaar bent.
 
En als laatste stap, klikken we de knop "Merge..." in het dialoogvenster "Mail Merge helper".
In het dialoogvenster "Merge" kies je "New Document".
En klik de knop "Merge"
 
Klik de "Print" knop in de standaard werkbalk om je enveloppen af te drukken.
 
 
Index - vorige - volgende

copyright © 2012 - gratiscursus.be

>