MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 
>

 

Cursus Word   go to : Index - vorige - volgende
       
Les 26 Indexen  
 
Het maken van een Index
Het maken van een Index is bijna hetzelfde als maken van een Inhoudsopgave.
Je selecteert de woorden die je wil weergeven in de index, en daarna maken we de Index, op ongeveer dezelfde manier zoals we reeds gedaan hebben voor de Inhoudsopgave.
 
Selecteer een woord uit de tekst dat jij wil weergeven in de Index.
Klik Alt + Shift + X toets op je toetsenbord.
Dit opent het dialoogvenster "Indexvermelding markeren" (Mark Index Entry).
 
Of we klikken op "Invoegen" - "Verwijzing" - "Index en Inhoudsopgave" in de menubalk.
Dit opent het dialoogvenster "Index en Inhoudsopgave", dat we nog kennen uit de vorige les.
Klikken we in dialoogvenster op de knop "Item markeren" brengt dit ons in hetzelfde dialoogvenster "Indexvermelding markeren" (Mark Index Entry).
 
Het bovenste vak is reeds ingevuld met ons woord dat we hebben geselecteerd.
In de tweede sectie van het dialoogvenster, de sectie Opties, stellen we de opties in:
- Kruisverwijzing
- Huidige pagina
- of Paginabereik
Kies je voor de kruisverwijzing, moet je na het woordje "Zie" wel intypen wat ze moeten gaan zien, anders heeft dit ook niet veel nut.
 
In de derde sectie kan je nog kiezen of je de paginanummers vet of cursief wil maken.
 
Klik op de knop "Markeren" indien je slechts enkel dit woord wenst te markeren, klik op "Alles markeren" indien je dit woord, waar het ook voorkomt in je document, wilt markeren.
 
Wanneer we op één van deze knoppen hebben gedrukt, zien we op de achtergrond dat "niet-afdrukbare" karakters worden getoond.
 
Het dialoogvenster "Indexvermelding markeren" (Mark Index Entry) blijft open.
Je kan het volgende woord selecteren; en klikken op het dialoogvenster, je woord zal automatisch verschijnen in het bovenste vak.
We geven onze instellingen in, en klikken terug op de knop "Markeren" (Mark) of "Alles markeren" (Mark All) .
En zo doorlopen we ons hele document, op zoek naar woorden die we willen opnemen in de Index.
Wanneer je klaar bent met al je woorden klik je de "Sluiten" (Close) knop.
 
Dan plaatsen we onze cursor in het document, waar we de Index willen.
Kies Invoegen (Insert) - Verwijzing (reference) - Index en inhoudsopgave (Index and Tables) in de menubalk, wanneer je de versie 2003 of XP gebruikt.
Gebruik je de versie 2000 of '97, Invoegen (Insert) - Index en inhoudsopgave (Index and Tables) in de menubalk
 
Dit opent het dialoogvenster "Index en inhoudsopgave".
Kies het tabblad "Index"
Hier geven we onze voorkeuren in voor de opmaak van onze Index.
(Inspringen, aantal kolommen, paginanummers rechts, etc.)
 
Klik OK wanneer je klaar bent.
Het lijkt wel wat raar met die "niet-afdrukbare karakters".
Maar klik op de knop in de Standaard werkbalk, en het is al heel wat beter.
 
Opmaken van een Index
In het dialoogvenster "Index en Inhoudsopgave", op de Index tab, kunnen we de Index opmaken.
Selecteer hiervoor eerst de Index die je eerder hebt aangemaakt. style="display:inline-block;width:120px;height:90px" >
We klikken op "Invoegen" (Insert) - "Verwijzing" (Reference) - "Index en Inhoudsopgave" (Index and Tables) in de menubalk.
 
Kies de Index tab en klik het pijltje naast het vak "Opmaak:"
Kies uit het dropdown menu "Van sjabloon" (From Template), en klik de knop "Wijzigen" (Modify).
Het dialoogvenster "Opmaakprofiel" (Style) verschijnt.
Elk niveau in ons document verschijnt hier in een lijst: Index1, Index2, Index3 etc...
Selecteer het niveau, en klik op de knop "Wijzigen" (Modify).
In het dialoogvenster "Opmaakprofiel wijzigen" geven we de instellingen in voor het niveau.
Lettertype, Lettergrootte, vet, cursief, kleur etc..
Wanneer je tevreden bent klik je dus een aantal keer OK.
Allemaal juist hetzelfde als in de vorige les over "Inhoudsopgave" dus.
 
 
Updaten van een Index
Ook hier hetzelfde als voor de update van de "Inhoudsopgave". (zie vorige les)
Rechtsklik in de Index, en kies "Veld bijwerken" (Update Field)
That's it.
 
Index - vorige - volgende

copyright © 2012 - gratiscursus.be

>