MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 
>

 

Cursus Word 2007   Index - vorige - volgende
       
Les 55 Objecten Linken  
     
Link leggen naar object
In Word kunnen we gegevens uit een ander programma (bijvoorbeeld Excel, of PowerPoint) invoegen door deze te koppelen of in te sluiten.
Die gegevens noemen we een object.
We gebruiken een gekoppeld bestand als de gegevens automatisch moeten worden bijgewerkt, wanneer we wijzigingen maken in het gekoppelde bestand, of wanneer we rekening moeten houden met de grootte van het doelbestand.
 
In tegenstelling tot een gekoppeld object wordt een ingesloten object een onderdeel van het doelbestand. Omdat een ingesloten object geen koppelingen naar het bronbestand heeft, zal het ook niet worden bijgewerkt als je de gegevens wijzigt.
 
In dit voorbeeld ga ik een bestand uit Excel invoegen.
Dus voor alle duidelijkheid, het Word bestand is het doelbestand, en het Excel bestand is het bronbestand.
 
Plaats eerst de cursor in je document op de plaats waar je het object wil invoegen.
Klik de knop "Object" onder het tabblad "Invoegen" in het lint.
En klik de optie "Object" in het drop-downmenu.
Dit opent het dialoogvenster "Object".
Ik wil een reeds bestaand Excelbestand invoegen, dus klik ik op het tabblad "Bestand gebruiken".
En klik de knop "Bladeren", om te navigeren naar het bestand dat ik wil invoegen.
Ik selecteer het bestand, en klik de knop "Invoegen".
 
Het bestand en de plaats waar het staat op mijn computer, worden nu ingevuld in het vak "Bestandsnaam:".
 
Vervolgens moet ik beslissen of ik het bestand wil koppelen of invoegen.
Vink je het vakje aan voor "Koppelen aan bestand" wordt het Excelbestand aan ons Worddocument gekoppeld, vink je dit vakje niet aan, dan word het Excelbestand ingevoegd in ons Worddocument.
 
Wanneer we het tweede vakje (Als pictogram weergeven) aanvinken, wordt er enkel een pictogram getoond in ons document, dat wanneer we hierop dubbelklikken, we het bestand opent in de applicatie. Maar dit is meer iets van de vorige les "Hyperlinks maken naar andere bestanden".
 

In dit voorbeeld ga ik dus voor de optie "Koppelen aan bestand".
En klik de knop OK.
Dit voert het bestand volledig in ons Worddocument in.

>
Wens je slechts een deel van een Excelbestand in te voegen, ga je als volgt te werk.
Open het Excelbestand.
In het Excelbestand selecteer je het deel dat je wil koppelen met het Worddocument.
Klik de knop "Kopiëren".
Ga naar het Worddocument.
En klik de knop "Plakken" in het lint.
Uit het drop-downmenu kies je de optie "Plakken speciaal".
Dit opent het dialoogvenster "Plakken speciaal":
 
Kies "Microsoft Office Excel-werkblad-object", en klik OK
Dit voert enkel de gegevens in, uit het Excel document, die ik heb geselecteerd.
Wanneer de gegevens wijzigen in de Excelwerkmap, worden deze automatisch aangepast in het Worddocument.
 
 
Index - vorige - volgende

copyright © 2012 - gratiscursus.be

>