MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 
>

 

Cursus Joomla   go to : Index - Vorige - Volgende
       
Les 10 Secties en categorieën (2)  
 
Categorieën creëren
De drie secties hebben we dus gemaakt in de vorige les.
Wat ons nu nog te doen staat is de verschillende categorieën creëren voor de verschillende secties.
Klik hiervoor in het controlepaneel op de knop "Categoriebeheer", of klik en de menubalk op "Artikelen" en kies "Categoriebeheer" in het drop-downmenu.
 
In het venster "Categoriebeheer" klik je de knop "Nieuw", net als we deden in het venster "Selectiebeheer".
Ook een categorie aanmaken is twee keer niks.
Geef een titel in het vak "Titel" (1), kies een sectie in het vak "Sectie" (2) en klik de knop "Opslaan" (3).
We herhalen dit voor alle categorieën.
Opgelet! Vergeet niet voor elke categorie de juiste sectie te kiezen.
Heb je alles correct ingegeven, dan zou het venster "Categoriebeheer" er als volgt uit moeten zien:
Zeven categorieën verdeeld over drie secties.
 
Secties en categorieën toekennen
Wanneer we nu artikelen gaan toevoegen, hebben we de mogelijkheid voor dit artikel een sectie en een categorie te kiezen.

Wanneer alle artikelen zijn ingegeven verschijnen deze in het venster "Artikelenbeheer".
Heb je voor een bepaald artikel de sectie en/of de categorie vergeten in te geven, of had je het artikel geschreven voor dat je secties en categorieën had gemaakt, geen probleem, open het artikel door de titel te klikken (1) in de lijst, in het invulvak secties kies je een sectie, en in het invulvak categorie kies je een categorie.
Afhankelijk van de gekozen sectie zal het drop-downmenu van het vak categorie de verschillende categorieën van deze sectie weergeven.
Klik de knop "Opslaan" wanneer je klaar bent.

Zoek je een bepaald artikel in een ellenlange lijst, gebruik de "filtervakken" (2) "Selecteer sectie" en "Selecteer categorie", om de zoekactie vlotter te laten verlopen.

 
 
Index - Vorige - Volgende

copyright © 2012 - gratiscursus.be

>