|
|
|
|
|
|
Tips Photoshop |
|
go to : Index |
|
|
|
|
|
|
Tip 171 |
|
|
Deze Tip werd geschreven door mezelf
|
|
3D-licht - Deel 3 |
Strepen, of beter gezegd punten, te dicht bij de rand van de afbeelding, verwijder je met het gummetje. |
|
|
Maak vervolgens van deze laag een kopij.
Klik hiervoor Ctrl + J op je toetsenbord. |
|
|
Klik vervolgens de knop "Filter" in de menubalk, kies "Vervagen" in het drop-downmenu, en klik "Bewegingsonscherpte".
In het dialoogvenster dat veschijnt laat je de hoek op 0°, en geef je een afstand in van 100 pixels.
Klik de knop OK.
En sluit het structuurbestand. |
|
|
Onze cilinder zijn nu enkel nog een aantal vervaagde strepen.
Niet zo goed te zien op onderstaande foto, maar ze zijn er wel.
We kunnen deze strepige cilindervorm draaien met de 3D gereedschappen. |
|
|
Of vervormen.
Het 3D-venster kan je nu wel sluiten, dt hebben we niet meer nodig. |
|
|
Vervolgens gaan we deze 3D-vorm wat kleur geven.
Met de 3D-laag geselecteerd, klik je de knop "Laagstijl toevoegen" onderaan het venster "Lagen" en kies je 'Gloed buiten" in het pop-upmenu.
Stel de overvloeimodus in als "fel licht" en kies een rood kleurtje. |
|
|
Ons 3D-licht is klaar voor gebruik. |
|
|
|
>
|
|
We gaan verder in het volgende deel |
|
Deel 1 - Deel 2 - Deel 3 - Deel 4 |
|
Index |