MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 
>

 

spacer spacer spacer spacer
Cursus Outlook 2007   go to : Index - vorige - volgende
       
Les 27 Taken  
     
Taak toevoegen
Taken toevoegen kunnen we op verschillende manieren.
Een eerste manier is te klikken op de knop "Bestand" in de menubalk, te kiezen voor "Nieuw", en te klikken op "Taak".

In het nieuwe taakvenster hebben we het vak "Onderwerp" waar je het onderwerp van je taak intypt.
Dit is het enige wat moet worden ingevuld, al de rest is optioneel. Klik de knop "Opslaan en sluiten" om de taak op te slaan.

Wens je echter wat meer opties in te stellen, wat meestal wel het geval zal zijn, kan je een "Begindatum", een "Einddatum", een "Status", een "Prioriteit" en/of een "Voltooiingspercentage" ingeven.

Wens je op een bepaalt tijdstip herinnert te worden aan deze taak, selecteer je het aanvinkvakje voor de tekst "Herinnering", en geef je een datum en uur in wanneer je aan deze taak wil worden herinnerd. Wens je het geluid van de herinnering aan te passen, klik je het geluidicoontje en selecteer je het nieuwe geluid op je computer.

 
Wens je voor deze taak een kleurcategorie in te stellen klik je de knop "Kleurcategorie" (3) in het lint, en kies je een categorie uit het drop-downmenu..
Wens je een reisafstand, factuurinformatie of meer van deze informatie in te geven klik je de knop "Details" (4).
 
Is deze taak een steeds weerkerende taak, zoals de vuilbakken buiten zetten, of het gras afrijden, dan klik je de knop "Terugkeerpatroon" (5), en geef je in het dialoogvenster dat verschijnt het type en het bereik in.
 
Klik de knop "Opslaan en sluiten" in het lint wanneer je klaar bent.
 
Deze taak wordt nu weergegeven in het programma "Taken" (1), in de takenbalk (2),
En onderaan in het programma "Agenda".
 
Wanneer je een herinneringstijd hebt ingesteld wordt er een icoontje weergegeven naast deze taak in de takenbalk en naast de taak in de agenda.
Wanneer de taak is voltooid klik je het rode vlaggetje naast de taak. De taak wordt dan verwijderd uit de takenbalk en wordt doorstreept weergegeven in de takenlijst en onderaan de agenda.
 
Taak maken van een e-mailbericht
Er zijn verschillende manieren om van een e-mailbericht een taak te maken.
De eerste manier is de e-mail markeren voor opvolging.
Rechtsklik hiervoor het E-mailbericht in het programma "E-mail", kies "Opvolgen" in het drop-downlijstje en kies een dag voor opvolging.
Automatisch wordt deze e-mail toegevoegd aan de takenlijst, de takenbalk, en onderaan je agenda.
>
Een tweede manier is de e-mail in de e-maillijst te klikken en te slepen naar de takenbalk.
Laat de muisaanwijzer los wanneer je de positie van de e-mail als taak wil plaatsen. De plaats voor de taak in de takenbalk wordt trouwens aangegeven door een rode lijn.
De takenbalk moet dan wel zijn uitgevouwen en gerangschikt op "Begindatum" of "Einddatum".
 
Een derde manier is de e-mail te slepen naar de takenknop in het navigatievenster.
Een nieuw taakventer verschijnt waarin de inhoud plus het onderwerp van de e-mail is ingevuld.
Eventueel kan je hier de nodige wijzigingen aanbrengen en verschillende opties instellen.
Klik de knop "Opslaan en sluiten" wanneer je klaar bent.
 
 
Index - vorige - volgende

copyright © 2012 - gratiscursus.be

>