MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 
>

 

spacer spacer spacer spacer
Cursus Outlook 2007   go to : Index - vorige - volgende
       
Les 29 Notities  
     
Notitie maken
Het kan wel eens nodig zijn iets te noteren maar waarvoor je niet direct een taak of een agenda-item wil maken.
Hiervoor gebruiken we het programma "Notities" in Outlook.
Om een nieuwe notitie te maken klik je de knop"Nieuw", of mocht het programma "Notities" niet zijn geselecteerd in het navigatievenster, klik je het naar benedenwijzend pijltje naast de knop "Nieuw" en kies je "Notitie" in het drop-downmenu.
 

Hoe je het ook doet, een nieuw notitie wordt geopend waarin je de tekst kan typen.

Wanneer je klikt op het icoontje in de linkerbovenhoek verschijnt er een menu.

Wanneer je klikt op de X in de rechterbovenhoek wordt de notitie gesloten.

Om alle notities te bekijken klik je de Notitieknop in het navigatievenster.
 
Opmaken van notities

Wens je notities op te maken naar je eigen voorkeuren klik je de knop "Extra" in de menubalk, en kies je "Opties" in het drop-downmenu.

In het dialoogvenster "Opties" onder het tabblad "Voorkeuren" klik je de knop "Opties voor notities".

In het dialoogvenster "Opties voor notities" hebben we de mogelijkheid de kleur, de grootte, en het lettertype aan te passen.

Wanneer je klaar bent klik je de knop OK.

En klik nogmaals op OK om het dialoogvenster "Opties" te sluiten.
Wanneer je nu een nieuw notitie maakt zal dit met de door jouw ingestelde voorkeuren zijn.
 
Om de kleur te wijzigen van een individuele notitie moet je deze een kleurcategorie toewijzen.
Klik hiervoor op het icoontje in de linkerbovenhoek van de notitie, en kies "Categoriseren" in het drop-downmenu. Kies een kleurcategorie uit het lijstje.
 
Om de afmetingen van een individuele notitie te wijzigen klik en sleep je met de rechterbenedenhoek van de notitie tot je de juiste grootte hebt bereikt.
 
Wens je de datum en de tijd, die in elke notitie onderaan te zien zijn, te verwijderen klik je de knop "Extra" in de menubalk en kies je "Opties" in het drop-downlijstje.
In het dialoogvenster "Opties" kies je het tabblad "Overige".
Klik de knop "Geavanceerde opties...", en in het venster dat verschijnt onder de sectie "Weergaveopties", verwijder je het vinkje voor de tekst "Datum en tijd tonen bij het weergeven van notities" door erop te klikken.
Klik de knop OK, en klik nogmaals op OK om het eerste dialoogvenster te sluiten.
De datum en tijd worden niet meer weergegeven op de notities.
 
Notities sorteren
Ook onze verschillende notities kunnen we automatisch sorteren.
Je kan je notities rangschikken onder andere datum, categorie of urgentie.
Klik hiervoor de knop "Beeld" in de menubalk, kies "Rangschikken op", en klik de optie waarop jij je notities wil rangschikken.
Heb je gekozen voor "Categorieën" dan worden je notities ingedeeld in de verschillende categorieën.
Gebruik de min en plusicoontjes om een categorie in- of uit te vouwen.
 
 
>
Index - vorige - volgende

copyright © 2012 - gratiscursus.be

>