MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 
>

 

Cursus Word   go to : Index - vorige - volgende
       
Les 24 Filteren en sorteren van gegevens  
     
Een bereik selecteren bij "Afdruk Samenvoegen"
In Word kunnen we bepaalde criteria ingeven waarmee we onze lijsten kunnen filteren.
Stel, je hebt bijvoorbeeld 5000 computerartikelen die onderverdeeld zijn in verschillende categorieën:
computers, printers, software, scanners, etc... . Dan kunnen we enkel de artikelen weergeven waarin we zijn geïnteresseert, bvb printers.
We kunnen ook filteren op een bereik, bvb de eerste 50 artikelen uit onze databank.
En dit is het eerste wat we gaan doen.
 
In de versies 2003 en XP, om een bereik te selecteren klikken we de knop "Samenvoegen naar printer" in de "Afdruk samenvoegen" werkbalk.
Dit opent het dialoogvenster "Samenvoegen naar printer":
In het vak "Van:" (From:) typen we 1
In het vak "tot:" (To:) typen we 50
We klikken op OK.
 
In de versies 2000 en '97, klikken we de "Merge" knop in de "Afdruk samenvoegen" werkbalk.
Dit opent het "Merge" dialoogvenster :
In de sectie "Records to be merged" kiezen we de "From" optie, en typen in het vak "Van:" en "tot:" de nummers van de records.
Klik de knop "Merge"
 
Gegevens filteren bij "Afdruk Samenvoegen" (2003 en XP)
We kunnen ook filteren op gegevens die aan bepaalde voorwaarden al dan niet voldoen.
Stel we willen in onze lijst alle artikelen waarvan de aankoopprijs groter is dan 900 Euro.
Hiervoor klikken we de knop "Geadresseerden voor Afdruk samenvoegen" (Mail Merge Recipients) , in de werkbalk "Afdruk samenvoegen"
Het dialoogvenster "Geadresseerden voor Afdruk samenvoegen" opent.
We klikken op het pijltje naast "Aankoopprijs".
En kiezen voor (Geavanceerd...) in de dropdown menu.
In het Queryopties dialoogvenster kiezen we het tabblad "Recordselectie"
 
En geven in de drie bovenste invulvakken onze criteria in.
Eventueel kan je nog meerdere criteria ingeven in de vakken daaronder.
Klik OK.
 
In het dialoogventer "Geadresseerden voor Afdruk samenvoegen" dat weer verschijnt, zien we nu slechts onze gefilterde artikelen.
Klik nogmaals op OK
Klik de knop "Samenvoegen naar nieuw document" (Merge to new document) , in de werkbalk "Afdruk samenvoegen", om de lijst te zien.
Klik Bestand - Opslaan in de menubalk, als je de lijst wil bijhouden.
 
Gegevens filteren bij "Afdruk Samenvoegen" (2000 en '97)
Om gegevens te filteren in de versies 2000 en '97 klik je de "Merge"-knop in de "Mail Merge" werkbalk
Klik de knop "Query Options in het dialoogvenster.
 
En kies het "Filter Records" tabblad.
 
Stel je veldnaam in en je vergelijkingsoperatoren.
Klik op OK
En klik "Merge"
En, indien je het wenst, sla je het bestand met de nieuwe lijst op.
 
Gegevens sorteren bij "Afdruk Samenvoegen" (2003 en XP)
We kunnen ook onze items uit de gegevensbank sorteren.
Dit is bijna hetzelfde als filteren, alleen kiezen we het tabblad "Records sorteren" in het dialoogvenster "Queryopties.
Dus we klikken de knop "Geadresseerden voor Afdruk samenvoegen" (Mail Merge Recipients) , in de werkbalk "Afdruk samenvoegen"
Het dialoogvenster "Geadresseerden voor Afdruk samenvoegen" opent.
Om bvb te sorteren op "Leverancier", klikken we het pijltje, en kiezen voor (Geavanceerd...) in de drop-down menu.
 
We kiezen dus nu, zoals eerder gezegd, het tabblad "Records sorteren".
 
Ook hier hebben we verschillende instellingen die we kunnen ingeven om op te sorteren.
Wanneer je tevreden bent, klik je op OK.
En klik, nogmaals op OK
That's it.
 
Gegevens sorteren bij "Afdruk Samenvoegen" (2000 en '97)
Om gegevens te sorteren in de versies 2000 en '97 klik je de "Merge"-knop in de "Mail Merge" werkbalk
Klik de knop "Query Options in het dialoogvenster.
En kies het "Sort Records" tabblad.
Geef je sorteercriteria in, en druk op OK. style="display:inline-block;width:120px;height:90px" >
Klik op "Merge" in het volgende dialoogvenster, om het resultaat te zien.
Klik de "Afdrukken" knop in de standaard werkbalk, indien je de lijst wil afprinten.
Klik de "Opslaan" knop indien je het document wil opslaan.
 
Filter en sorteer opties verwijderen
Wanneer je de filter en sorteer opties wil verwijderen in de versies 2003 en XP, klik je op de knop "Geadresseerden voor Afdruk samenvoegen" (Mail Merge Recipients) , in de werkbalk "Afdruk samenvoegen".
Het dialoogvenster "Geadresseerden voor Afdruk samenvoegen" opent.
We klikken op gelijk welk pijltje naast een item, en kiezen voor (Geavanceerd...) in de dropdown menu.
Wens je Filters te verwijderen selecteer je het tabblad, en klik je op de knop "Alles wissen"(Clear All)
Idem dito om sorteeropties te verwijderen.
 
Wanneer je de filter en/of sorteer opties wil verwijderen in de versies 2000 en '97, klik je de "Merge"-knop in de "Mail Merge" werkbalk.
Klik de knop "Query Options in het dialoogvenster.
En kies het tabblad "Filter Records" of "Sort Records".
Klik op de knop "Clear All"
 
Index - vorige - volgende

copyright © 2012 - gratiscursus.be

>