|
|
|
|
Tips Android |
|
go to : Index |
|
|
|
|
Tip 002 |
|
|
Deze Tip werd geschreven door An Van Laer, waarvoor mijn dank. |
|
Het aanraakscherm gebruiken |
Je bedient je tablet met je vingers. Sommige toestellen kunnen ook met behulp van een speciale pen, stylus genaamd, bediend worden.
Je gebruikt de volgende technieken. |
|
Tik |
Je tikt op een item op het aanraakscherm. Afhankelijk van het item waarop getikt wordt, gebeurt er een andere actie.
Tik je op het pictogram van een app, dan opent de app.
Tik je op een letter van het toetsenbord, dat typ je de letter.
Tik je op een menu, dan opent het menu. |
|
Dubbeltik |
Tik snel twee keer op een item. Dubbeltik je bijvoorbeeld in de app Browser op een webpagina, dan zoom je in op dat gedeelte zodat het de breedte van het scherm vult. |
|
Vasthouden |
Tik op een item en blijft dit aanraken totdat je een reactie krijgt. Hiermee kan je bijvoorbeeld een woord selecteren. |
|
Slepen |
Tik op een item en sleep het naar een nieuwe locatie. Zo versleep je bijvoorbeeld een pictogram van een app naar een nieuwe locatie op het beginscherm. |
|
Vegen |
Veeg snel omhoog, omlaag, naar links of rechts om te bladeren.
Je kan horizontaal vegen gebruiken om bijvoorbeeld door een fotoalbum te bladeren.
Je kan verticaal vegen om bijvoorbeeld door een webpagina te scrollen. |
|
Knijpen |
Plaats twee vingers ver uit elkaar en breng ze naar elkaar toe.
Op deze manier zoom je uit. Andersom kan je ook je twee vingers plaats en je vingers uit elkaar doen. Zo zoom je in. |
|
Meer vingers |
In sommige apps en sommige toestellen kan je meerdere vingers gebruiken om specifieke functies uit te voeren. |
|
Het kan zijn dat deze tip op je Android-toestel lichtjes afwijkt of niet werkt.
Waarom?
Elke fabrikant kan het Android besturingssysteem aanpassen op zijn tablet/smartphone. En in sommige regio’s en talen zijn sommige functies uitgeschakeld. |
|
|
Heb je vragen over deze tip, mail An |
|
Ter informatie: GratisCursus.be denkt aan zijn cursisten, denk ook aan GratisCursus.be |
>
|
|
|
Index |
|
|
|