MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

Tips Excel   go to : Index
       

Tip 067

   
Deze Tip werd geschreven door mezelf.
 
Selectievakje - Deel 2
In het dialoogvenster dat verschijnt, bepaal je met de twee eerste opties of je het selectievakje standaard staat aangevinkt of niet (1).
Vervolgens kies je een cel in je werkmap waar je deze waarde wil plaatsen.
In dit voorbeeld kies ik voor cel A1 van het werkblad Blad3.
Klik dus de uit-/invouwknop (2) in het venster.
Het venster zal worden ingevouwen, maar dit is niet te zien in onderstaande afbeelding.
Kies vervolgens het werkblad "Blad3" (3) en klik de cel A1 (4)
 
Klik vervolgens opnieuw de uitvouwknop (5).
Het dialoogvenster wordt opnieuw uitgevouwen.
En klik de knop Ok
 
Onze selectieknop staat er op.
Meer nog, hij werkt zelfs.
Wanneer je deze tekst in Blad3 niet graag ziet staan, kun je dus de kolom verbergen of de tekst wit maken. Hiermee doe je wat je wil.
 
Vervolgens typen we in Blad2 de tekst die we willen zien verschijnen naast het selectievakje in Blad1.
 
En als laatste gaan we in Blad1 de formule toevoegen die gaat bepalen welke tekst er verschijnt naast het selectievakje.
De functie die we hiervoor gebruiken is de ALS functie: =ALS(Blad3!A1=WAAR;Blad2!A1;Blad2!A2)
 
En eigenlijk is deze fuctie vlug uitgelegd.
Als cel A1 in Blad3 waar is, dan toon je de waarde van cel A1 in Blad2
Is dit niet het geval, is deze dus onwaar, dan toon je de waarde van cel A2 in Blad2
 
Werkt prima
Bijkomende informatie:
Wanneer je niks wil vermelden in het tekstvak wanneer het selectievakje niet is geselecteerd, dan moet je de tekst niet gaan verwijderen in Blad2, want dan geeft de formule in Blad1 een nul weer.
Maar dan moet je de formule wat aanpassen.
Dan plaats je als laatste argument in de formule een spatie tussen aanhalingstekens
bv: =ALS(Blad3!A1=WAAR;Blad2!A1;" ")
Dit geeft ons een lege cel.
 
Terug naar het vorige deel
 
Ter informatie: GratisCursus.be denkt aan zijn cursisten, denk ook aan GratisCursus.be
 
 
Index

copyright © 2012 - gratiscursus.be