MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 
>

 

Tips Excel   go to : Index
       

Tip 161

   
Deze Tip werd geschreven door mezelf
 

Lege cellen invullen

 
Het zal wel eens voorkomen dat je de onderliggende cel niet hebt ingevuld, omdat de waarde van de bovenliggende cel toch gelijk was, (zie onderstaande afbeelding).
Wanneer je deze gegevens nu wil rangschikken of filteren, dan loopt het mis. Dan moet je eerst de blanco cellen invullen. Dit kun je doen met de sleephendel, of door te kopiëren en te plakken.
Heb je maar een paar rijen te vullen, dan kan dit nog wel. Heb je echter tientallen of honderden rijen te vullen, dan kan dit heel wat vlugger met de functie "Ga naar".
In deze tip leg ik jullie uit hoe je dit doet.
Het voorbeeldbestand kun je hier downloaden.
Zoals je ziet in onderstaande afbeelding heb ik de naam van de firma niet bij elke vertegenwoordiger ingevuld. Wanneer de vertegenwoordiger bij dezelfde firma werkte, heb ik dit nagelaten.
Waarom? Luiheid zeker, of omdat het mooier oogt.
Wanneer ik deze nu moet filteren of rangschikken dan loopt het mis. Dus moet ik eerst de lege cellen invullen.
 
Ik zal jullie eens tonen hoe we dit doen op een heel vlugge manier.
Selecteer eerst de volledige kolom waarin je de blanco cellen wil vullen, door de kolomletter te klikken.
 
Klik de knop F5 op je toetsenbord.
 
Klik de toetsen ALT + S op je toetsenbord.
Selecteer "Lege waarden" in het venster dat verschijnt.
 
Dit selecteert alle lege cellen in deze kolom.
 
Typ de formule =A2
A2 is de bovenliggende cel. Dus is dit bij jou een andere cel, dan typ je deze celreferentie.
 
Klik de toetsencombinatie Ctrl + Enter op je toetsenbord.
Dit vult alle lege cellen met de bovenliggende waarde in deze kolom.
De ingevulde gegevens in deze cellen zijn nu nog formules, dus willen we deze kolom filteren of sorteren, dan moeten we hiervan eerst waarden maken.
 
Met deze kolom nog steeds geselecteerd, rechtsklik je de rand van de kolom en zonder de knop op je muis los te laten, sleep je deze naar rechts en terug naar links.
 
In het pop-upmenu dat verschijnt kies je "Hierheen kopiëren alleen als waarden".
 
De formules zijn nu waarden geworden en klaar om te sorteren of te filteren.
 
GratisCursus denkt aan jullie, denk aan GratisCursus
 
>
 
Index
 
 
 

copyright © 2012 - gratiscursus.be

>