Je hebt een werkmap met 53 werkbladen. 1 werkblad waar de som moet komen te staan, en 52 werkbladen met de verschillende weken.
Je kunt deze allen een voor een beginnen specifiëren, maar je kunt deze ook in een bereik steken.
Hiervoor zijn drie vereisten nodig
Het werkblad waar je de som maakt moet of uiterst links of uiterst rechts staan
De op te tellen werkbladen moeten dezelfde naam met een opeenvolgend nummer hebben, bijvoorbeeld week1 week2 week3 tot week 52
De op te tellen bedragen moeten in elk werkblad in dezelfde cel staan, in dit voorbeeld A1.
De formule hiervoor is dan: =SOM(Week1:Week52!A1)
Dus, wat staat hier:
Geef me de som van cellen A1 vanaf het werkblad Week1 tot en met het werkblad Week52.
In het voorbeeld heb ik maar 5 weken, maar je begrijpt wel wat ik bedoel.
Ter informatie: dit kan ook bv zijn Januari:December of Maandag:Zondag
Zolang Excel maar kan begrijpen wat je bedoelt.
GratisCursus denkt aan jullie, denk aan GratisCursus