MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

Cursus Publisher   go to : Index - vorige - volgende
       
Les 22 Mailings (1)  
     
Adreslijst maken
Net als in Word kunnen we ook in Publisher de publicatie samenvoegen met gegevens uit een adressenlijst, om deze een persoonlijk tintje te geven.
Het eerste wat we hiervoor nodig hebben is een adressenlijst.
 
Dit kan een reeds bestaande adressenlijst zijn, bijvoorbeeld uit Access, of we kunnen deze maken in Publisher.
In dit voorbeeld ga ik een adreslijst maken in Publisher.
Klik hiervoor op de knop "Extra" in de menubalk, kies "Mailings en catalogussen", en klik "Adreslijst maken".
Dit opent het dialoogvenster "Nieuwe adreslijst".
Typ de gegevens in van diegenen waarvoor je een gepersonaliseerde uitnodiging wil maken.
Het enige wat ik eigenlijk nodig heb is een voornaam, maar ik zal het e-mailadres ook maar al invullen voor de volgende les.
Door te klikken op de knop "Kolommen aanpassen" kunnen we kolommen verwijderen of toevoegen.
Door een item te selecteren en te klikken op de knop "Item verwijderen" verwijder je een begunstigde. Wat had je anders gedacht.
Door te klikken op de knop "Nieuw item", ach je zal wel weten wat dat doet. Idem dito voor zoeken.
Klik de knop OK wanneer je klaar bent.
 
Dit slaat automatisch de adressenlijst op in de map "Mijn gegevensbronnen".
Geef de lijst een naam, en klik de knop "Opslaan".
 
Afdruk samenvoegen

Nu moeten we de zojuist aangemaakte lijst nog samenvoegen met onze publicatie, in dit geval een uitnodiging voor een BBQ.
Klik hiervoor opnieuw de knop "Extra" in de menubalk, kies "Mailings en catalogussen", en klik "Afdruk samenvoegen".

Dit opent het deelvenster "Afdruk samenvoegen":
In het deelvenster selecteer je de optie "Een bestaande lijst gebruiken"(1), en klik je de knop "Volgende"(2).

 
Dit opent het dialoogvenster "Geadresseerden voor Afdruk samenvoegen".
Standaard zijn alle geadresseerden geselecteerd.
Wens je er bepaalde uit te sluiten klik je het vinkje voor de naam zodat dit wordt verwijderd.
Klik de knop OK.
 
In het deelvenster "Afdruk samenvoegen" worden nu de verschillende velden uit de lijst getoond.
Plaats eerst de cursor in de publicatie waar je het veld uit de adressenlijst wil invoegen.
Dubbelklik het veld dat je wil invoegen in je publicatie (1).
Klik de knop "Volgende: samengevoegde publicaties maken" in het deelvenster (2).
Dit brengt ons in de laatste stap van de wizard om een publicatie samen te voegen met een adressenlijst.
Klik de knop "Samenvoegen tot een nieuwe publicatie" in het deelvenster.
 
Zoals je ziet in onderstaande afbeelding is onze uitnodiging gepersonaliseerd, en heb je voor elke genodigde een pagina.
 
 
Index - vorige - volgende

copyright © 2012 - gratiscursus.be