MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10 nieuw
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

Cursus Windows 7   go to : Index - Vorige
       
Les 23 Problemen  
 
Detecteren en oplossen

In Windows 7 hebben we de mogelijkheid Windows voor ons problemen te detecteren en op te lossen. Alhoewel dit laatste niet altijd het geval is.

Klik hiervoor de knop "Starten" in de taakbalk, en typ 'problemen' in het zoekvak.

Klik de optie "Problemen detecteren en oplossen".

 

In het dialoogvenster dat verschijnt kies je de optie die bij je probleem aanleunt.
In dit geval ga ik voor "probleem voor het afspelen van audio oplossen". Ik hoor namelijk niks uit mijn hoofdtelefoon.
 
Windows 7 zoekt je computer af naar mogelijk geïnstalleerde geluidsbronnen.
In het dialoogvenster dat verschijnt klik ik de knop "Volgende" (1).
In het tweede dialoogvenster (2) dat verschijnt selecteer ik de mijn USB Headset, en klik op "Volgende".
 
En in het laatste venster kies je "Sluiten".
Heeft Windows het probleem gevonden en opgelost, is er geen probleem meer.
Is dit niet het geval, kun je misschien het probleem aan iemand anders voorleggen.
 
Probleem opnemen
Wanneer Windows het probleem niet heeft kunnen oplossen, ken je misschien wel iemand die is gespecialiseerd in computerproblemen. We zullen hem/haar het probleem mailen.
Maar in plaats van dit te proberen te beschrijven in onze e-mail, gaan we alles opnemen.
Open hiervoor het "Configuratiescherm" en klik "Problemen detecteren en oplossen".
Aan de linkerzijde van het scherm opent een menu met daarin de optie "Hulp aan bekende vragen".
In het volgende venster klik je de optie "Probleemstappenbeschrijving".
 
Dit opent een werkbalk met de knoppen "Opname starten", "Opname stoppen" en "Opmerking toevoegen".
Wanneer je de knop "Opname starten" klikt, zullen alle kliks die jij van dan af uitvoert op je computer worden opgenomen als afzonderlijke SnapShots, m.a.w. afzonderlijke afbeeldingen.
Dus herhaal alle handelingen die je uitvoerde voor het probleem kwam opdagen, totdat het probleem opdaagde, en klik de knop "Opname stoppen".
 
Van zodra je de knop "Opname stoppen" hebt geklikt, verschijnt er een venster waar je de positie van het bestand, in dit geval het bureaublad, en een bestandsnaam moet ingeven.
Wat Windows namelijk doet is, het neemt van elke muisklik een foto (SnapShot) en geeft uitleg over het probleem dat zich voordoet door middel van tekst.
Al deze foto's en tekst plaatst hij in een gezipt bestand.
Het enige wat jij nog hoeft te doen is dit gezipt bestand mailen naar de persoon die hopelijk voor jou een oplossing weet.
 
 
Index - Vorige

All courses now available in English:
www.swotster.com

copyright © 2012 - Swotster Ltd - Hong Kong - China