MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 
>

 

spacer spacer spacer spacer
Cursus Outlook 2007   go to : Index - vorige - volgende
       
Les 8 E-mailaccounts  
     
Account maken/verwijderen
Waar we in eerdere versies van Outlook nog over heel wat informatie moesten beschikken om een account aan te maken, is het in Outlook 2007 een fluitje van een cent geworden.
Ja ja, ik hoor het je al denken, fluit van een cent voor de Belgen.
 
Om een e-mailaccount toe te voegen klik je de knop "Extra" in de menubalk, en kies je "Accountinstellingen" in het drop-downmenu.
Dit opent het dialoogvenster, wat had je gedacht, "Accountinstellingen".
Klik de knop "Nieuw".
>
In het tweede venster is de juiste optie reeds geselecteerd, dus klik je de knop "Volgende".
In het derde venster van de Wizard geef je in het bovenste vak een naam voor het account, maakt niet uit welke.
In het tweede vak typ je het e-mailadres.
En in het derde en vierde vak typ je het paswoord dat je voor dit e-mailadres van je provider hebt gekregen.

Klik de knop "Volgende".
Outlook zal proberen verbinding te maken met de e-mailserver.
Eénmaal dit is gebeurd zal de e-mailaccount worden toegevoegd aan het lijstje.

Mocht het om één of andere reden toch zijn dat Outlook niet automatisch een verbinding kan maken met de e-mailserver, kan je nog steeds de gegevens manueel ingeven door het vakje voor de tekst "Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren" te selecteren.
Klik ook hier de knop "Volgende", klik nogmaals de knop "Volgende", typ de gewenste gegevens manueel in elk vak, en klik de knop "Voltooien".

 
Het nieuwe account is aangemaakt.
Om een account te verwijderen open je terug het dialoogvenster "Accountinstellingen", selecteer je het account die je wenst te verwijderen in het lijstje, en klik je de knop "Verwijderen".
 
Heb je meerdere e-mailaccounts ingesteld dan zal het eerste e-mailadres als standaard e-mailadres worden gebruikt voor het verzenden van een e-mail.
Wens je dit te wijzigen selecteer je het account, en klik je de knop "Als standaard instellen".
Dit e-mailaccount zal dan bovenaan je lijstje komen te staan.

Wanneer we een nieuwe e-mail wensen te verzenden zien we dat de knop "Account" is toegevoegd onder de knop "Verzenden".
Klikken op het naar benedenwijzend pijltje opent een drop-downmenu met al onze accounts waaruit we een keuze kunnen maken met welke account we de e-mail willen versturen.
Standaard is uiteraard het standaardaccount ingesteld.

 
 
Index - vorige - volgende

copyright © 2012 - gratiscursus.be

>