MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10 nieuw
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 

 

Cursus Photoshop   go to : Index - vorige - volgende
       
Les 73 Overzicht Blending modes (4)  
     
Difference/Verschil
Dit even ter zijde, ik heb de mode Vivid Light met een Fill van 20% voor de verdere ontwikkeling van mijn foto ingesteld.
 
Onze volgende groep zijn de vergelijkingsmodes.
De eerste hiervan is Difference.
In dit voorbeeld selecteer ik de Michelangelo layer.
De mode Difference verenigd eigenlijk de layer met de onderliggende layers.
Wat er eigenlijk gebeurd is, op elke plaats waar de Michelangelo layer wit is, en de onderliggende layers ook wit zijn, zal dit de kleur zwart weergeven. Op elke plaats waar de layer zwart is, en de onderliggende layers dit ook zijn, gebeurd er niks. Daar waar er lichte kleuren zijn , wordt de kleur zwart weergegeven.
 
Exclusion/Uitsluiting
Deze modus is vergelijkbaar is met dat van de modus Verschil.
Het contrast is alleen minder. Wit wordt zwart. Zwart heeft geen effect. En kleuren in de Michelangelo layer die vergelijkbaar zijn met de onderliggende layers worden grijs.
 
Hue-Saturation-Color-Luminosity/Kleurtoon-Verzadiging-Kleur-Lichtsterkte
Voor de volgende groep van modes maak ik een extra layer aan, met een gradient fill van blauw naar volledig transparant.
Probeer deze vier modes maar eens uit op jezelf.
Voor de nieuwe gradient layer kies ik de Hue mode.
En voor de Michelangelo layer heb ik Luminosity gekozen met een Fill waarde van 70%
 
Als laatste voeg ik nog wat tekst toe aan onze foto met een Blur filter.
Selecteer hiervoor het tekst tool in de Tool Box.
Typ je tekst.
Met de tekstlayer geselecteerd, klik Ctrl + J op je toetsenbord, om deze tekstlayer te kopiëren.
Sleep de gekopieerde layer onder de originele tekstlayer.
Geef de gekopieerde layer een meer toepasselijke naam, bvb Blur, ik ga er een Blur filter op toepassen, dus.
Met de Blur layer geselecteerd kies je Filter - Blur - Motion Blur in de menubalk.
Photoshop zal je een waarschuwing tonen, met de melding dat hij deze layer zal moeten rasterizen, voor hij dat kan doen.
Klik OK.
In het dialoogvenster Motion Blur dat verschijnt geef ik de waarden 90° in voor de Angle, en 30 pixels in voor de Distance.
En klik OK.
Resultaat:
 
 
Index - vorige - volgende

All courses now available in English:
www.swotster.com

copyright © 2012 - Swotster Ltd - Hong Kong - China