MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 
>

 

Cursus Word 2010   Index - vorige - volgende
       
Les 40 Enveloppen  
 
Enveloppen maken
Om de geadresseerde af te drukken op een envelop, kies je het tabblad "Verzendlijsten" in het lint, en klik je de knop "Enveloppen".
Dit opent het dialoogvenster "Enveloppen en Etiketten" met twee tabbladen waarvan het tabblad "Enveloppen" is geselecteerd.
>
Hebben we de naam en het adres van de geadresseerde in onze brief staan, en hebben we dit geselecteerd VOOR we de knop "Enveloppen" drukken in het lint, dan wordt dit automatisch ingevuld in het vak "Geadresseerde".
Indien dit niet het geval is, kan je dit gewoon typen.
 
De afzender, ik dus in dit geval, wordt ook automatisch ingevuld.
Ik hoor je al denken, hoe kan Word nou weten wie de afzender is ????
Wel, hij weet dit niet.
Maar je kunt dit instellen.
Navigeer naar de backstage weergave, en klik de knop "Opties".
Kies het tabblad "Geavanceerd", en helemaal onderaan in het vak "Adres" typ je de naam en het adres van de afzender.
Is het adres van de afzender reeds geprint op je enveloppen, selecteer je het vakje "Weglaten" in het dialoogvenster "Enveloppen en etiketten".
Wanneer dit is aangevinkt kan je zien in het voorbeeldgedeelte dat dit is weggelaten.
 
Om de envelop af te drukken klik je de knop "Afdrukken".
 
Opties
Wanneer we enveloppen printen, hebben we een aantal opties die we kunnen instellen.
Klik hiervoor de knop "Opties" in het dialoogvenster "Enveloppen en Etiketten".
Dit opent het dialoogvenster "Envelopopties":

In dit dialoogvenster hebben we twee tabbladen:

1. Envelopopties:

  • In het bovenste vak geef je het Envelopformaat in, door te klikken op het naar beneden wijzend pijltje.
  • Het lettertype voor geadresseerde en afzender.
    Klikken op de knop "Lettertype" opent een nieuw dialoogvenster waar we het lettertype, de grootte, de kleur, en een aantal effecten kunnen ingeven.
  • En voor beiden, de positie waar de tekst wordt geprint.

 


2. Afdrukken:
In het tweede tabblad "Afdrukken" stellen we de afdrukopties in. De afdrukopties worden gebaseerd op de printer waar de envelop wordt afgedrukt.

In de bovenste sectie van dit tabblad kies je een invoermethode. Word doet je een voorstel, maar je kunt dit steeds wijzigen door een ander te klikken.

De opties "Tekst naar boven" of "Tekst naar beneden".
De optie "Rechtsomdraaien".
En de optie voor de "Papierinvoer".

Sommigen van deze worden duidelijk weergegeven in het voorbeeld.
Anderen zal je eerst eens moeten afdrukken op een gewoon blad papier, om hiervan de uitwerking te kunnen zien.

Klik de knop OK wanneer je klaar bent.

In het dialoogvenster 'Enveloppen en etiketten" kan je de envelop toevoegen aan je document.
Klik hiervoor op de knop "Aan document toevoegen".
Dit voegt de envelop toe aan je document als eerste pagina.
 
 
Index - vorige - volgende

copyright © 2012 - gratiscursus.be

>