MENU
 
Home
Nieuwsbrief
GC in de media
SiteMap
 
Tips en Tricks
Excel
Word
Photoshop
PowerPoint
Surf Tips
Gmail
Android
iPad
Excel ClipTips
 
cursus Office 2016
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2013
Excel
PowerPoint
Word
Nieuw in Excel 2013
Nieuw in Word 2013
Nieuw in PowerPoint 2013
 
cursus Office 2010
Access
Nieuw in Excel 2010
Excel automatiseren
Excel
OneNote
Outlook
PowerPoint
Word
 
cursus Office 2007
Access
Excel
Outlook
PowerPoint
Publisher
Visio
Word
 
cursus Office
2000-2002-2003-XP
Access
Excel
PowerPoint
Outlook
Word
 
cursus Photoshop
CC -3D
Animatie
CS6
CS5
CS4
CS2 - CS3
Lightroom 3
Elements 6
Mask Pro
Nik Collection
 
cursus Dreamweaver
CS3
 
cursus Illustrator
CS4
 
cursus Flash
CS4
 
cursus Fireworks
CS4
 
cursus Paint Shop Pro
X en X2
 
cursus Premiere
Elements 7-8
 
cursus Joomla
Joomla 1.5
 
Sociale Netwerk sites
Facebook
LinkedIn
Twitter
 
iPad
Apps
 
Diversen
Celtx
CSS
DropBox
Firefox 3.6
GIMP
Internet Explorer 9
LIME
Linux
OpenSUZE
PREZI
ProShow Producer
YouTube
 
cursus Google
Agenda
Analytics
Gmail
Zoeken
Picasa 3
SketchUp
Chrome
Street View
 
cursus Windows
Live Movie Maker
Windows 10
Windows 8
Windows 7
XP
Vista
 
cursus Office '97
Word
Excel
 
 
>

 

Tips Excel   go to : Index
       
Tip 023    
Deze Tip werd geschreven door Valentin, waarvoor mijn dank.
 
Meerdere bladen berekenen

In dit voorbeeld gaan we het totaal van de verkoopcijfers berekenen per verkoper en per maand, en dit over een periode van vier jaar  (één blad per jaar).

Het oefenbestand kan je hier downloaden.
 
 

We gaan eerst een blad invoegen achter het laatste blad, dus achter het blad “2010”, we gaan echter geen nieuw blad invoegen maar het blad met het grootse gegevensgebied kopiëren (de gegevensgebieden verschillen van grootte, de bladen 2007 en 2008 hebben 12 verkopers,  2009 heeft 10 verkopers en 2010 heeft 11 verkopers).

 

Klik op de tab van het blad “2007”, druk de Ctrl–toets in en sleep met ingedrukte linkermuisknop de tab van het blad “2007” naar rechts tot achter de tab van het blad 2010.(1)
(zie bladen kopiëren: Cursus Excel 2007 Les  6 en Cursus Excel 2010 Les 9)

 

Laat de muisknop en de Ctrl-toets los en we hebben een kopie van het werkblad(2) met de naam “2007 (2)”.

 
Klik met de rechtermuisknop op de tab van blad “2007 (2)” en wijzig de naam in “Totaal” (3).
 

Selecteer op het blad “Totaal” de cellen B2 tot en met M13 en druk op “Delete”.

 

Met de cellen nog steeds geselecteerd typ je  =SOM( vervolgens klik je op de tab van het blad “2007” ,klik dan in cel B2, druk de Shift-toets in, klik op de tab van het blad “2010”, laat de Shift-toets los, typ het sluitende haakje ) de formule is nu  =SOM('2007:2010'!B2) druk nu  Ctrl+Enter.

 

Het resultaat staat nu in de cellen B2 tot en met M13.

 

Je kan natuurlijk nog andere waarden berekenen bv. gemiddelde, grootste, kleinste enz.

 
 
Heb je vragen betreffende deze tip, mail me Valentin
 
 
Index

copyright © 2012 - gratiscursus.be

>