|
|
|
|
Cursus Fireworks CS4 |
go to : Index - Vorige - Volgende |
|
|
|
|
Les 21 |
Symbolen (2) |
|
|
Maken van een animatiesymbool |
Meer over animaties in een volgende les, maar ik wil het toch even hebben over het volgende type van symbool, namelijk het animatiesymbool. |
Om een animatiesymbool te maken selecteer je het symbool (1)in het canvas, je klik de knop "Wijzigen" (2) in de menubalk, je kiest "Symbool" in het drop-downmenu (3) en je klikt "Omzetten in symbool" (4). |
|
|
In het dialoogvenster dat verschijnt, kies je "Animatie" en klik je de knop OK.
Ik ga het deze maal niet opslaan in de gemeenschappelijke bibliotheek. |
|
|
In het volgende venster geven we de opties in voor de animatie.
We geven het aantal frames in voor de animatie.
En de overige opties hebben allen te maken met wat je de animatie wil laten doen.
Alle lijken me wel duidelijk, maar mocht je toch niet tevreden zijn met de instellingen, niet panikeren, je kunt dit op elk moment wijzigen in het eigenschappenvenster.
Klik de knop OK. |
|
|
In het waarschuwingsvenster dat verschijnt, zal Fireworks je erop wijzen dat de animatie meer frames bevat dan het huidige document.
We willen uiteraard de frames toevoegen, anders hebben we ook geen animatie, dus klikken we de knop OK. |
|
|
Onze animatie is nu klaar. Klik de bedieningsknoppen (1) om deze te bekijken.
Het beginframe is steeds groen gekleurd (2), het eindframe rood gekleurd (3).
De tussenliggende frames zijn blauw gekleurd.
Openen we het venster "Frames" (4), dan zien we dat elk frame zijn eigen laag heeft. Selecteer je zo'n laag, dan zie je in je document waar zich het object zich op dat frame bevindt.
En zoals eerder gezegd, kunnen we op gelijk welk tijdstip de animatie wijzigen in het eigenschappenvenster (5).
Zoals je ziet is de animatie toegevoegd aan het venster "Documentenbibliotheek" (6). |
|
|
>
|
Index - Vorige - Volgende |